بازگشت لیگ قهرمانان پس از 103 روز وقفه

لیگ قهرمانان اروپا امشب با 2 دیدار از سر گرفته خواهد شد

بازگشت لیگ قهرمانان پس از 103 روز وقفه

پیروزی پر گل میلان مقابل سالزبورگ در بامداد دوم نوامبر، آخرین سکانس دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا بود که روسونری را پس از 9 سال، دوباره به دور حذفی لیگ قهرمانان اروپا رساند و حالا امشب، دومین تیم پرافتخار تاریخ فوتبال اروپا، برای صعود به جمع 8 تیم برتر مسابقات، تاتنهام را پیش رو خواهد داشت.
بازی در استادیوم سن‌سیرو برگزار خواهد شد و شرایط 2 تیم نسبت به مقطع پیش از جام‌جهانی و مسابقات دور گروهی، زمین تا آسمان تفاوت کرده است. میلان که بالاتر از سالزبورگ و دیناموزاگرب، پس از چلسی راهی این مرحله شد در آن مقطع با قبول دومین شکستش در سری آ مقابل تورینو، درحالی که پیش از آن تنها تسلیم ناپولی شده بود، با یک پله سقوط به رتبه سوم رسیده و اختلافش با صدر جدول تنها 6 امتیاز بود.

محک جدی بحران زدگان در لیگ داخلی

تاتنهام هم در شرایطی بالاتر از اینتراخت فرانکفورت، اسپورتینگ و مارسی پا به مرحله یک هشتم نهایی مسابقات گذاشت که هر 2 تیم در یکی از آسان‌ترین گروه‌های این فصل لیگ قهرمانان اروپا جای گرفته بودند. تاتنهام در آن مقطع، پیش از تقابل با مارسی که صدرنشینی‌اش را قطعیت بخشید با کسب پیروزی مقابل بورنموث در رتبه سوم جدول باقی مانده و فاصله‌اش با صدر جدول لیگ برتر را همچون میلان 6 امتیازی می‌دید. تاتنهام پیش از آن تنها 3 شکست مقابل آرسنال، منچستریونایتد و نیوکاسل در کارنامه داشت اما بعد از انجام آخرین دیدارش در دور گروهی مسابقات و تا به امروز، سقوط چشمگیری را در کورس کسب سهمیه پشت سر گذاشته است.
تاتنهام علاوه بر آن که فعلاً در منطقه کسب سهمیه فصل آینده لیگ قهرمانان جایی ندارد، اختلاف امتیازش با صدر جدول به 12 امتیاز رسیده است. میلان هم خارج از منطقه کسب سهمیه با 18 امتیاز اختلاف ناپولی را کاملاً دور از دسترس می‌بیند. فرم 2 تیم در 5 دیدار اخیرشان متفاوت از یکدیگر بوده و درحالی که تاتنهام تنها 2 شکست را تجربه کرده، میلان پس از پشت سر گذاشتن روزهای جهنمی و سرشار از تحقیر با تغییر آرایش تیمی سرانجام توانست پس از 4 شکست متوالی 13 مرتبه باز شدن دروازه‌اش، مقابل تورینو به پیروزی برسد.

تقابل تیم‌های شکست ناپذیر

سه‌شنبه شب، در دیدار همزمان هم بایرن‌مونیخ باید در پاریس میهمان پاری‌سن‌ژرمن باشد و درحالی که باواریایی‌ها به‌عنوان صدرنشین گروه مرگ بالاتر از اینتر، بارسلونا و ویکتوریا پلژن به این مرحله رسیده‌اند، پاریس در رقابت با یوونتوس، بنفیکا و مکابی، قافیه صعود به عنوان صدرنشین را به نماینده پرتغال باخت و با قرعه‌ای که نمی‌خواست، مواجه شد. 2 تیم همراه با منچسترسیتی و بنفیکا، تنها تیم‌های شکست ناپذیر دور گروهی بوده‌اند و اگرچه در جدول رقابت‌های داخلی، صدرنشین هستند اما شرایطشان کم‌وبیش از یکدیگر متفاوت است. بایرن، یونیون برلین را در یک قدمی خود می‌بیند و پاریس اختلافش روز به روز با مارسی کم و کم‌تر می‌شود.


اولین شکست، سهم کدام تیم است؟

در 5 دیدار اخیر، اگرچه بایرن شکست ناپذیر باقی مانده و پس از 2 تساوی، 3 پیروزی متوالی را تجربه کرده است اما پاریس پس از کسب 7 امتیاز از 3 بازی در 2 دیدار اخیرش عاجز از کسب امتیاز بوده و خبر خوش برای هوادارانش، بازگشت مصدومان تیم از جمله لئو مسی و کیلیان امباپه است. پیش از انجام آخرین دیدار از دور گروهی مسابقات، بایرن‌مونیخ موفق شده بود ماینتس را در هم بکوبد و درحالی که تنها یک شکست در کارنامه فصل جاری بوندس‌لیگا به خود می‌دید در رتبه دوم پس از یونیون برلین قرار گرفته بود اما اکنون تیم‌ها جای خود را در صدر جدول رده‌بندی بوندس‌لیگا عوض کرده و بایرن را با روحیه بهتری نسبت به آن مقطع در مصاف با حریف امشبش خواهیم دید. ضمن اینکه نویر، بزرگ‌ترین دریغ باواریایی‌ها پس از وقفه جام‌جهانی بوده است.


اوضاع در پایتخت پیچیده است

از طرف مقابل اما پاریس با قبول شکست مقابل 2 رقیب سنتی پا به این دیدار خواهد گذاشت. آن‌ها در آخرین هفته از دور گروهی، اگرچه شانس صدرنشینی را داشته و موفق به کسب برتری مقابل یوونتوس شده بودند اما به سبب تفاضل گل کم‌تر از صعود به عنوان صدرنشین عاجز مانده و صدر جدول را پس از برتری 6 گله بنفیکا مقابل مکابی، به تیم پرتغالی واگذار کردند. در آن مقطع، پاریس شکست ناپذیر در لیگ داخلی اختلافی 5 امتیازی با لانس در جدول لیگ یک داشت اما اکنون درحالی که تعداد شکست‌هایش را به 3 افزایش یافته می‌بیند با همان اختلاف امتیاز نسبت به مارسی به صدر لیگ یک تکیه زده است.
قبول شکست خانگی یا از دست دادن امتیاز مقابل بایرن، شاگردان گالتیه را همچون سال‌های اخیر در پایتخت فرانسه وارد بحران خواهد کرد. از طرف مقابل این بهترین فرصت برای پاریسی‌هاست تا با کنار زدن بایرن از دور مسابقات، هم یکی از سرسخت‌ترین رقبا در راه قهرمانی را همین ابتدا از مسیر کنار بزنند و هم انتقام فینال لیگ قهرمانان 2020 را که بایرن دستشان از لمس جام اروپایی را کوتاه گذاشت، از باواریایی‌ها بگیرند.