بازگشت به زندگی یک محکوم به قصاص با گذشت اولیای دم

بازگشت به زندگی یک محکوم به قصاص با گذشت اولیای دم

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: با اعلام رضایت خانواده مقتول در قالب پویش به عشق امام حسین می بخشم، یک محکوم به قصاص در اهواز از چوبه دار رهایی یافت.

علیرضا باوی معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان اظهار کرد: هفت ماه پیش بین دو خانوار در یکی از محلات اهواز بر سر اختلافات گذشته درگیری رخ داد که یک نفر در این نزاع به قتل رسید.

وی اضافه کرد: پس از این حادثه جهت جلوگیری از شعله ور شدن بیشتر آتش کینه و دشمنی و همچنین پیشگیری از وقوع درگیرهای دیگر بین این دو خانوار جلساتی با حضور این خانواده‌ها تشکیل شد.

 باوی افزود: با دستور مقام قضایی، اعضای شورای حل اختلاف ویژه عشایر، ستاد صبر و همیاران صلح با بزرگان طرفین این جلسات طی چند ماه برگزار و خانواده‌ها به آرامش و برادری دعوت شدند و زمینه برای صلح و سازش و جلب رضایت اولیا دم فراهم شد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه اولیای دم به حرمت ایام اربعین حسینی و ارادتی که به امام حسین (ع) دارند با پیوستن به پویش به عشق امام حسین(ع) می بخشم از قصاص صرف نظر کردند و این رضایت باعث شد که بین این دو خانوار صلح و سازش ایجاد شود و پرونده بعد از هفت ماه با مصالحه مختومه شد.