بازگشایی پل جهان‌آرای خرمشهر تا فردا

بازگشایی پل جهان‌آرای خرمشهر تا فردا
ماشین‌آلات سنگین نباید از روی پل عبور کنند

معاون امور زیربنایی، حمل و نقل و شهرسازی شهرداری خرمشهر با اشاره به ریزش بخشی از عرشه پل جهان آرا، گفت: ترمیم این پل آغاز شده و احتمالا بعد از ظهر امروز یک طرف پل برای تردد خودروهای سبک و فردا پل به صورت دو طرفه بازگشایی شود.

غلامرضا ترک با اشاره به مسدود شدن پل شهید جهان‌آرا در پی تخریب بخشی از پل اظهار کرد: این پل در سال ۱۳۸۰ افتتاح شد که با توجه به تردد زیاد ماشین‌های سنگین از روی آن، به مرور زمان در بتن ترک‌هایی ایجاد شد که به تدریج پوسیدگی بتن و آرماتور موجب تخریب پل می‌شود.

وی افزود: برای پیشگیری از این تخریب‌ها باید نظارت‌های دوره‌ای از پل انجام شود تا به موقع آسیب پل ترمیم شود.

معاون امور زیربنایی، حمل و نقل و شهرسازی شهرداری خرمشهر گفت: روز شنبه (۱۹ شهریورماه) بخشی از عرشه پل جهان آرا ریزش کرده است که ترمیم آن آغاز شده و احتمالا بعد از ظهر امروز تنها یک طرف پل برای تردد خودروهای سبک و فردا پل به صورت دو طرفه بازگشایی شود.

ترک بیان کرد: حتی در صورت بازگشایی دو طرفه پل جهان آرا، نباید ماشین‌آلات سنگین از روی آن عبور کنند و باید در شورای ترافیک تمهیداتی اندیشیده شود تا از عبور ماشین‌آلات سنگین روی این پل جلوگیری شود.

وی عنوان کرد: با توجه به وجود چند نقطه بحرانی روی پل جهان آرا باید تمهیدات خاصی در این زمینه در نظر گرفته شود و مطالعات مرمت و ترمیم آن انجام و سپس اعتبارات جذب و کار در این زمینه انجام شود.