بازسازی بازار بافت تاریخی شهر دهدشت

بازسازی بازار بافت تاریخی شهر دهدشت

مدیر بافت تاریخی شهر دهدشت گفت: مرحله اول بازارچه بافت تاریخی دهدشت شهریور ماه امسال به بهره برداری می‌رسد.

اسفندیار حرفه ای اباب عنوان کرد: بازار بافت شهر تاریخی این شهر به طول  ۹۰۰ متر در حال بازسازی است که برای مرمت و احیای این بازارچه تاریخی امسال سه ملیارد و ۵۰۰ هزار تومان اعتبار اختصاص داده شده است.

او با بیان اینکه پارسال ۱۰ میلیارد ریال برای بازسازی این طرح اختصاص داده شد، می گوید: در این دوره ۹ حجره از بازار تاریخی بلاد شاپور دهدشت مرمت، ساماندهی و بازسازی می‌شود.

مدیر بافت تاریخی شهر دهدشت با اشاره به اینکه با احیای این بازارچه تاریخی شاهد رونق صنایع دستی، صنعت گردشگری و همچنین رونق اقتصادی و اشتغال در شهرستان کهگیلویه خواهیم بود، گفت: در مراحل اول و دوم بازسازی بازار تاریخی دهدشت تاکنون ۲۵ حجره احیا و مرمت شده و بر اساس برنامه ریزی‌های اجام شده مرحله اول بازار تاریخی بافت قدیم دهدشت با تکمیل و راه اندازی این ۲۵ حجره شهریورماه امسال به بهره برداری می‌رسد.

به گفته اباب، روند بازسای حجره‌ها در این طرح مناسب است و بازار بلاد شاپور در بافت تاریخی دهدشت در دوره صفویان ساخته شده و محل ترانزیت کالا از بنادر جنوب کشور به شمال و مرکز کشور و بلعکس بوده است.

عبدالرحمان فرزین نیا ناظر بازسازی طرح بازار بافت تاریخی دهدشت نیز اظهار کرد: در حال حاضر مقاوم‌سازی‌های پی‌های فرسوده و اجرای طاق تویزه‌ها، طاق کُلَنبو‌ها و نیز طاقچه‌های بازار، به شکل دقیق و منظم در حال بازآفرینی است.