بازرسی بیش از ۲هزار شناور ایرانی و خارجی در بنادر هرمزگان

مجوز دریاروی شناورها منوط به برطرف کردن نواقص و انجام بازرسی مجدد خواهد بود

بازرسی بیش از ۲هزار شناور ایرانی و خارجی در بنادر هرمزگان
سالانه تعدادسه هزارو ۵۰۰ کشتی متردد مورد بازرسی قرار می‌گیرد

معاون دریایی بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به بازرسی از ۲هزار و ۱۸۶ شناورها در بنادر این استان طی ۹ ماهه امسال اظهار کرد: از مجموع بازرسی‌ها ۷۷ درصد معادل یک‌هزار ۶۸۰ مورد از شناورهای تحت پرچم ایران و ۲۳ درصد معادل ۵۰۶ مورد از شناورهای با پرچم کشورهای خارجی بوده است.

اسماعیل مکی‌زادهادامه داد: از مجموع شناورهای بازرسی شده ایرانی، ۱۲۵ فروند شناور کنوانسیونی و یک‌هزار و ۵۵۵ فروند غیرکنوانسیونی بودند، افزون بر این از مجموع ۵۰۶ شناور بازرسی شده خارجی، ۳۷۱ فروند شناور کنوانسیونی و ۱۳۵ فروند نیز غیرکنوانسیونی بوده است.

به گفته معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ ۹۸۸ مورد معادل ۶۰ درصد بازرسی‌های انجام شده از شناورهای ایرانی و تعداد ۱۷۶ مورد معادل ۳۵ درصد بازرسی‌های انجام شده از شناورهای خارجی منجر به توقیف کشتی شده است.

مکی‌زاده عمده نواقص ثبت شده را در شناورهای کنوانسیونی مربوط به گواهینامه‌ها، الزامات کنوانسیون کار دریایی، ماشین‌آلات، سیستم تهویه، کتاب‌ها و نشریات دریایی و سند شناسایی خدمه عنوان کرد.

وی به نواقص شناورهای غیرکنوانسیونی نیز اشاره‎ای داشت و گفت: گواهی بیمه‌نامه‌، گواهینامه شایستگی خدمه، کپسول اطفا حریق جلیقه و حلقه نجات عمده نواقص بوده که مطابق قوانین و رویه‌های ملی و بین‌المللی، مدیریت و خدمه شناور تا بازرسی مجدد ملزم به رفع نقایص موجود شده‌اند.

مکی‌زاده خاطر نشان کرد: مجوز دریاروی شناورهای مذکور منوط به برطرف کردن نواقص و انجام بازرسی مجدد خواهد بود.

شایان ذکر است؛ بطور میانگین سالانه تعدادسه هزارو ۵۰۰ کشتی متردد در گستره آبی استان هرمزگان توسط ۲۰ نفر از کارشناسان مبرز در( port/flag) state control Department مرکز کنترل و بازرسی اداره کل بنادر و دریا نوردی هرمزگان مورد بازرسی قرار می‌گیرد.