بازداشت شیاد مجازی در خوزستان

بازداشت شیاد مجازی در خوزستان

رئیس پلیس فتا خوزستان از شناسایی و بازداشت شیاد واتس‌اپی با شماره مجازی در استان خبر داد.

سرهنگ کارآگاه علی حسینی گفت: خانمی به پلیس فتا خوزستان مراجعه و گزارش‌هایی مبنی بر تهدید شدن از سوی فردی ناشناس در پیام‌رسان واتس‌اپ با شماره‌ای خارجی درخصوص ارسال تصاویر شخصی ارائه کرد.

وی افزود: پس از ثبت اظهار‌های شاکیه، پرونده مقدماتی تشکیل شد و شناسایی متهم به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ حسینی می‌گوید: کارشناسان این پلیس در اقدام‌های تخصصی و اطلاعاتی صورت گرفته موفق به شناسایی هویت متهم و سپس کشف مخفیگاه وی شدند و با اعزام گروه عملیات ویژه، متهم بازداشت شد و به پلیس فتا انتقال یافت.

رئیس پلیس فتا خوزستان ادامه داد: با شروع تحقیق‌ها از متهم، وی در ابتدا منکر هر گونه بزه ارتکابی شد، اما با مشاهده ادله و مستند‌های غیر قابل انکار، به جرم خود اعتراف کرد.

این مقام انتظامی گفت: متهم در بیان شیوه مجرمانه خود گفته به بهانه تعمیر لوازم خانگی در محل سکونت قربانیان حاضر می‌شدم و به صورت پنهانی از محیط داخلی منازل و اشخاص مؤنث عکسبرداری می‌کردم و در نهایت با تهدید به انتشار تصاویر در بستر فضای مجازی از افراد قربانی اخاذی می‌کردم.

وی با بیان اینکه شیادان سایبری برای سوءاستفاده و اخاذی از شیوه‌های مختلفی استفاده کرده و از سادگی و سهل‌انگاری شهروندان سوءاستفاده می‌کنند، به شهروندان هشدار داد: هرگونه سادگی و اعتماد بیجا، زمینه‌ساز جرمی نو در افکار شوم شیادان سایبری است.

سرهنگ حسینی در پایان به معرفی متهم به دادسرا جهت تکمیل مراحل قانونی اشاره و اضافه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مورد مجرمانه، مراتب را از طریق ‏سایت پلیس فتا به نشانی ‏www.cyberpolice.ir‏ و یا تماس با شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اطلاع‌رسانی کنند.