بازار قدیم بوشهر فعال می‌شود

بازار قدیم بوشهر فعال می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر گفت: بازار قدیم بندر بوشهر یکی از ظرفیت‌های این استان است که با بهسازی بهینه این فضا، تلاش می‌شود زمینه فعالیت دوباره آن فراهم شود.

 اسماعیل سجادی منش افزود: در زمان حاضر برخی حجره‌ها فعال شده‌اند و صنعت‌گران با ایجاد کارگاه لازم در بازار قدیم مشغول تولید محصول هستند.

وی ادامه داد: در کنار فعال شدن بازار، برنامه‌ریزی لازم در راستای معرفی و تولید محتوای مورد نیاز برای این مکان انجام می‌شود.

سجادی‌منش اضافه کرد: از همه ظرفیت‌های استانی برای بهبود و کمک به توسعه سه حوزه تخصصی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استفاده و در این مسیر از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و فعالان حوزه صنایع‌دستی و گردشگری حمایت می‌شود.

بازار قدیم بندر بوشهر با ۲۴۰ باب مغازه در دوره ناصرالدین شاه قاجار مرکز ثقل ارتباطات تجاری و فرهنگی اقلیت‌ها و مردم طبقات مختلف است که به عنوان یکی از جاذبه‌های تاریخی گردشگری این استان به شمار می‌رود.

 این بازار در زمان رونق به ۲ راسته اصلی "معین التجار" و "رئیس التجار" بوشهری تقسیم و هر کدام شامل راسته‌های کوچک‌تری می شده است.

بازار قدیم بوشهر مسقف به سبک معماری قاجاری و منطبق با شرایط جوی این بندر ساخته شده است طوریکه برای بهره مندی از بادهای شمالی در فصل گرما، یک سر بازار درسمت شمال و سر دیگر در سمت جنوب بافت قدیم قرار دارد.