بارش‌ها از فردا در بوشهر شدت می‌گیرد

بارش‌ها از فردا در بوشهر شدت می‌گیرد

معاون پیش‌بینی و توسعه اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با ورود سامانه بارشی از روز دوشنبه به استان شاهد رگبار‌های پراکنده باران در برخی نقاط استان بودیم.

زهرا راستگو از تقویت این سامانه بارشی خبر داد و افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه بر شدت ناپایداری‌های جوی افزوده می‌شود و در این مدت رگبار باران و رعد و برق، در مناطق مستعد ریزش تگرگ و وزش باد و تندباد‌های لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

وی تاکید کرد: آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی نقاط، وقوع رعد و برق و خطر آتش سوزی در تاسیسات برق شهری و تاسیسات و مخازن نفتی و گازی، وزش تندباد، لغزندگی جاده‌ها و مواج شدن دریا و سواحل در برخی ساعت‌ها دور از انتظار نیست.

معاون هواشناسی بوشهر توصیه کرد: در مدت یاد شده از فعالیت‌ها و تردد‌های دریایی، سفر‌های غیرضرور، تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و سواحل و صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی خودداری شود و راهکار‌های لازم برای محافظت از محصولات کشاورزی و پیشگیری از خسارت‌های احتمالی اندیشیده شود.

به گفته وی جهت وزش باد تا فردا شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی تا ۴۰ کیلومتر در ساعت و از اواخر شب در قسمت‌های شمالی و مرکزی ۱۴ تا ۳۸ گاهی تا بیش از ۴۴ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

راستگو ادامه داد: ارتفاع موج دریا هم ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر و از اواخر شب در سواحل شمالی و مرکزی ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی تا بیش از ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

وی گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۱:۰۴ دقیقه بامداد، مد اول دریا ساعت ۰۶:۲۹، جزر دوم ساعت ۱۱:۲۹ و مد دوم ساعت ۱۸:۱۴ دقیقه است.