بارش های گسترده در سراسر هرمزگان از امروز

شناورهای سبک از ترددهای دریایی خودداری کنند

بارش های گسترده در سراسر هرمزگان از امروز

کارشناس هواشناسی استان هرمزگان گفت: از اواخر روز جاری، شنبه با ورود یک موج بارشی جدید ، بارش های گسترده در سراسر استان آغاز خواهد شد که شدت قابل ملاحظه ای خواهد داشت و سبب آبگرفتگی  معابر عمومی خواهد شد.

مرضیه سی سی پور بیان کرد: طی روز جاری  فعالیت سامانه ی بارشی در برخی نقاط استان  تداوم خواهد داشت، در برخی نقاط استان و مناطق دریایی طی ساعاتی رگباری شدن بارش ها مورد انتظار است.

وی اظهار کرد: از اواخر روز جاری، شنبه با ورود یک موج بارشی جدید ، بارش های گسترده در سراسر استان آغاز خواهد شد که شدت قابل ملاحظه ای خواهد داشت و سبب آبگرفتگی  معابر عمومی خواهد شد.شدت بارش طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در سطح استان، به ویژه در  برخی نقاط غربی، مناطق مرکزی و شرقی استان قابل ملاحظه است.

سی سی پور با بیان اینکه با توجه به احتمال وقوع سیلاب در استان طی روزهای یاد شده توصیه می شود از قرارگیری در حریم رودخانه ها و صعود به ارتفاعت جدا خودداری شود، خاطرنشان کرد: این سامانه ی بارشی تا  ظهر روز سه شنبه در مناطق شرقی استان تاثیر گذار خواهد بود و به تدریج از استان خارج خواهد شد.

وی ادامه داد: دریا طی امروز متلاطم است، توصیه می شود شناورهای سبک از ترددهای دریایی خودداری کنند، طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در حین فعالیت سامانه بارشی، وزش باد شدید در مناطق دریایی استان سبب مواج شدن دریا و ناایمن شدن تردد های دریایی خواهد شد.

کارشناس هواشناسی استان هرمزگان با اشاره به اینکه توصیه می شود تمهیدات لازم در کلیه بنادر استان صورت پذیرد، تصریح کرد: از لحاظ دمایی با توجه به تاثیر موج بارشی و ابرناکی آسمان،کاهش نسبی دما در طول روز  مورد انتظار است.