باد و باران در انتظار بوشهر

باد و باران در انتظار بوشهر

مدیر کل هواشناسی استان بوشهر از ورود سامانه بارشی به استان خبر داد و بارش باران و وزش باد شدید پیش‌بینی کرد.

فرج‌اله شکوهی‌پور بیان کرد: براساس تحلیل و بررسی نقشه‌های هواشناسی با نفوذ و عبور امواج ناشی از یک سامانه بارشی به استان بوشهر از بعدازظهر پنج‌شنبه، بارش‌ها به‌تدریج از بعدازظهر روز جمعه آغاز و تا اواخر وقت روز شنبه آینده ادامه دارد.

 وی افزود: در این مدت در برخی نقاط و سواحل استان به‌ویژه در نواحی شمالی و مرکزی بارش پراکنده باران همراه با وزش باد، گاهی رگبار پراکنده و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

 مدیر کل هواشناسی استان ادامه داد: با توجه به آبگرفتگی معابر عمومی در برخی نقاط و همچنین لغزندگی جاده‌ها، توصیه می‌شود تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی و محافظت از محصولات کشاورزی اندیشیده و از صعود به ارتفاعات اجتناب شود.

 وی همچنین از وزش باد‌های شمالی با خروج این سامانه بارشی از استان خبر داد و گفت: از روز شنبه تا پایان روز یکشنبه هفته آینده، به‌سبب وزش باد به‌نسبت شدید تا شدید شمال غربی، خلیج فارس و سواحل استان به تناوب مواج و متلاطم خواهد بود.

شکوهی‌پور افزود: پیش بینی می‌شود در این مدت در برخی از ساعت‌ها سرعت وزش باد روی مناطق مرکزی و جنوبی خلیج فارس به بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا به بیش از ۲ متر افزایش یابد. همچنین از روز جمعه تا پایان روز شنبه، وقوع بارش پراکنده باران همراه با تندباد لحظه‌ای بر روی دریا پیش‌بینی می‌شود.

 وی تاکید کرد: با توجه به پیش‌بینی اختلال در تردد‌ها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، احتمال غرق شدن شناور‌ها به‌ویژه شناور‌های کوچک دور از انتظار نیست، بنابراین توصیه می‌شود از تردد‌های دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی خودداری شود.