باد با سرعت ۱۲۶ کیلومتر در ساعت بوشهر را در نوردید

باد با سرعت ۱۲۶ کیلومتر در ساعت بوشهر را در نوردید

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: تندباد با سرعت ۱۲۶ کیلومتر در ساعت صبح امروز برخی مناطق استان بوشهر را درنوردید.

کوروش دهقان اظهار کرد: تندباد ساعت ۵:۳۰ صبح امروز در شهرستان‌های بوشهر، دشتستان و بخش‌هایی از تنگستان رخ داد که سرعت آن به ۱۲۶ کیلومتر در ساعت رسید.

او افزود: وزش تندباد باعث آسیب زدن به شبکه برق، سقوط ۳۰ پایه برق و شکسته شدن شاخه‌های درختان و گاهی از جادرآمدن درختان شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر ادامه داد: آسیب دیدن شبکه برق باعث خاموشی در برخی نقاط شهرستان‌های بوشهر و دشتستان شد که بخشی از خاموشی‌ها برطرف شده است و بقیه نیز تا یک ساعت دیگر برطرف خواهد شد.

دهقان عنوان کرد: این حادثه مصدوم نداشته و تا کنون موردی از خسارت به خودروها نیز گزارش نشده است.

او گفت: به صورت محدود شبکه مخابرات هم در برخی نقاط دچار مشکل شده که در حال برطرف شدن است.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر، میزان خسارت‌های تندباد در دست بررسی است.

هواشناسی استان بوشهر دیروز اعلام کرده بود که جمعه و شنبه در برخی از ساعات ضمن افزایش پوشش ابر، وقوع ناپایداری‌های موقت جوی به‌صورت بارش پراکنده باران، گاهی رعدوبرق و تندباد لحظه‌ای در برخی از نقاط استان و همچنین روی دریا دور از انتظار نیست.

بنا به اعلام هواشناسی از اواخر وقت امروز، سرعت وزش باد‌های شمالی به‌طور قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد یافت و با تداوم وزش آن تا چهارشنبه، سواحل استان در بیشتر ساعات مواج خواهد بود.