با هر تنگی نفس و علائم قلبی در گرد و غبار، به مرکز درمانی مراجعه کنید

با هر تنگی نفس و علائم قلبی در گرد و غبار، به مرکز درمانی مراجعه کنید

مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان توصیه کرد که شهروندان در صورت مواجهه با عارضه تنگی نفس و علائم هرگونه بیماری قلبی و عروقی در شرایط گرد و غبار سریعا به نزدیک‌ترین مرکز درمانی مراجعه کنند.

مهران معلم با اشاره به وقوع گرد و غبار در خوزستان اظهار کرد: توصیه می‌شود شهروندان به ویژه سالمندان، کودکان و افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای حتی‌المقدور از تردد غیرضروری در خارج از منزل خودداری کنند و در و پنجره‌ها را نیز بسته نگهدارند.

وی افزود: در طول بروز پدیده گرد و غبار از فعالیت‌های بدنی شدید خودداری شود. استفاده نکردن از دخانیات نیز به ویژه در این روزها بیشتر توصیه می‌شود زیرا مصرف دخانیات در شرایط آلودگی هوا می‌تواند تشدیدکننده آثار سوء گرد و غبار بر سلامت باشد.

مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان اظهارداشت: در صورت مواجهه با عارضه تنگی نفس و علائم هرگونه بیماری قلبی و عروقی باید سریعا به نزدیک‌ترین مرکز درمانی مراجعه شود.

وی با تاکید بر پرهیز از خرید مواد غذایی روباز در شرایط گرد و غبار و آلودگی هوا بیان کرد: روزه‌داران حتما پس از افطار، آب و میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنند.

معلم که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: هنگام تردد در سطح شهر حتما باید از ماسک استفاده شود تا آثار سوء گرد و خاک بر بدن کاهش یابد.