چراغ «کافه کارآفرینی مسیر نجات» در شیراز روشن شد

مهندس نجات، مدیرعامل شرکت ایده گستران ثمین پارس: به دنبال فضای تعاملی برای گسترش ایده‌‌های خلاق و هم‌افزایی میان صاحبان اندیشه و ارائه کنندگان خدمات هستیم

چراغ «کافه کارآفرینی مسیر نجات» در شیراز روشن شد

«خبرجنوب»/ «کافه کارآفرینی مسیر نجات» با هدف ارائه خدمات مشاوره ای به کارآفرینان و مدیران کسب ‌و کارهای گوناگون، ایجاد فضای تعاملی برای گسترش ایده‌های خلاق و همچنین برگزاری جلسات هم ‌اندیشی و هم ‌افزایی میان صاحبان اندیشه و ارائه کنندگان خدمات در راستای تحقق شعار سال عنوان «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» در شیراز به بهره‌برداری رسید.

در آیین گشایش این مجموعه که با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس، مدیرعامل شرکت ایده گستران ثمین پارس و جمعی از کارآفرینان برتر کشور همراه بود، دکتر وحید خداپرست طی سخنانی با اشاره به اینکه استان فارس دو برابر دیگر استان‌های کشور تعهد ایجاد اشتغال دارد؛ ابراز داشت: براین اساس از هر سازمان یا موسسه ای که بتواند استان را در راستای تحقق این هدف بزرگ یاری کند، استقبال می کنیم.

وی با تاکید بر این که مجوعه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس خود را متعهد به حمایت حداکثری از کارآفرینان می داند، تصریح کرد: از آن جا که یکی از مشکلات استان فارس عدم شناسایی استعدادهای شغلی در حوزه های مختلف است؛ شرکت ایده گستران ثمین پارس می تواند با برنامه ریزی دقیق و مدون این خلاء را جبران و در زمینه شناسایی استعدادهای کارآفرینی موفق عمل کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس با تأکید بر این که برنامه محوری و بهره گیری از تجارب پیشکسوتان رمز توسعه و پیشرفت است، اظهار داشت: متأسفانه در استان فارس پدیده برنامه محوری نسبت به استان های همتراز کمتر مورد توجه قرار می گیرد و در این زمینه نیازمند سرمایه گذاری بیشتری هستیم.

دکتر خداپرست، تکیه بر توانمندی و ظرفیت استارت آپ ها در شرایط فعلی را یکی از رموز موفقیت اقتصادی و ایجاد اشتغال توصیف و خاطرنشان کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس به تعالی کارآفرینی در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی می اندیشد، بر همین اساس امیدواریم در پایان سال 1401، ارزیابی موفقی از عملکرد «مسیر نجات شرکت ایده گستران ثمین پارس» به دست آید و برنامه ها و اهداف کلان این مجموعه به صورت حداکثری محقق شود.

وی ضمن تقدیر از رویکرد و نگاه ارزش مدار شرکت ایده گستران ثمین پارس که دیدی فراتر از درآمدزایی صرف دارد ابراز داشت: انتظار می رود مسئولان شرکت ایده گستران ثمین پارس برای ایجاد اشتغال در حوزه های فرهنگی و اجتماعی، از بزرگان این عرصه ها برای هم اندیشی دعوت کنند، چرا که فعالیت این شرکت برای ادارت کلان دولتی نیز راهگشا خواهد بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس در پایان ضمن تقدیر از مهندس سروش نجات تأکید کرد: هر چند برای راه اندازی کافه کارآفرینی تلاش های زیادی انجام شده؛ اما باید راه اندازی آن با کادری زبده و توانمند را به مهندس سروش نجات تبریک گفت و در عین حال بر لزوم برنامه‌ریزی و برنامه محوری در اجرای پروژه‌های آتی مسیر نجات، تاکید کرد.

 فعالیت بر مدار «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین»

در ادامه این آیین، مهندس سروش نجات، مدیرعامل شرکت ایده گستران ثمین پارس و مدیریت «کافه کارآفرینی مسیر نجات» به برخی از اهداف و ایده‌های مهم پیش روی کسب‌وکارهای نوین سخن گفت و ضمن تشریح برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت مجموعه های تحت مدیریت خود، ابرازداشت: شرکت ایده گستران ثمین پارس با چهار شعار، راهبرد و نقش اصلی به عنوان «راه‌انداز، شتاب‌دهنده، مشاور و حامی» کسب ‌و کارهای نوپا فعالیت کند و در این راستا منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال جاری به عنوان «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» را چراغ راه خود برای ادامه فعالیت می داند.

مهندس نجات در ادامه با تاکید براینکه کافه کارآفرینی مسیر نجات آماده ارائه خدمات به کارآفرینان و مدیران کسب‌وکارهای مختلف است؛ تصریح کرد: این مجموعه می‌تواند به فضایی تعاملی برای گسترش ایده‌های خلاق و برگزاری جلسات هم‌اندیشی و هم‌افزایی میان صاحبان اندیشه و ارائه کنندگان خدمات، تبدیل گردد.

گشایش‌های بزرگ در مسیر نجات

در ادامه این آیین گشایش، قرشی نژاد، از کارآفرینان برتر کشور نیز طی سخنانی به دغدغه‌ها و دل‌نگرانی‌های خود در رابطه با مشکلات و چالش‌های پیش روی کسب‌وکارهای نوپا و جوان اشاره و خاطرنشان کرد: با وجود مجموعه‌های خلاق و توانمندی همچون مسیر نجات و کارآفرینان دلسوزی مانند مهندس سروش نجات می‌توان به حل این مشکلات و چالش‌ها امیدوار بود.

خاطرنشان می‌شود علاقمندان به استفاده از خدمات «کافه کارآفرینی مسیرنجات» می توانند به نشانی اینترنتی www.Masirnejat.com و آی.دی اینستاگرام‌ masirnejat@ مراجعه نموده و یا با شماره همراه 09900906585 تماس برقرار کنند. امکان آشنایی بیشتر با فعالیت های کافه کارآفرینی مسیر نجات نیز با مراجعه حضوری به نشانی شیراز، بولوار محلاتی جنوبی، کوچه چهار امکانپذیر می‌باشد.

گفتنی است علاقمندان به استفاده از خدمات شرکت ایده گستران ثمین پارس نیز می‌توانند به نشانی اینترنتی www.orangeicc.com و آی.دی اینستاگرام‌ orangeicc@ مراجعه نموده و یا با شماره تلفن ۰۷۱۹۱۳۰۱۶۱۶ تماس حاصل نمایند.