با این روند، صعود فجر غیرممکن است

با این روند، صعود فجر غیرممکن است
فجر سپاسی شیراز

سعید جمشیدپور / لیگ دسته اول فوتبال (جام آزادگان) به روزهای حساس خود نزدیک شده است.

تیم شمس آذر قزوین با 48 امتیاز و 11 امتیاز فاصله با تیم دوم جدول، حساب خود را از بقیه جدا کرده و به احتمال فراوان یکی از صعود کنندگان به لیگ برتر می باشد.

سایپا با 37، استقلال خوزستان 34، خیبر خرم آباد 34 و فجر سپاسی با 33 امتیاز تیم های دوم تا پنجم جدول هستند و نبردی تنگاتنگ برای رسیدن به لیگ برتر دارند.

فجر که با دوری 8 ساله خود را به جمع تیم های متمول دوره بیست و یکم لیگ برتر رسانده بود با سقوط زود هنگام نشان داد که از بستر مناسب برای ماندن در این سطح برخوردار نبوده است.

فجر که پس از خاموشی «برق» و کوچ قشقایی اینک تنها امید فوتبالدوستان استان پهناور فارس جهت حضور در لیگ برتر است با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کند.

اساسی ترین مشکلی که فوتبال شیراز سال هاست درگیر آن است زمین چمن مناسب می باشد.

زمین چمن حافظیه به نقل مجالس اهالی فوتبال تبدیل شده و همه مربیان، بازیکنان و مسئولین تیم هایی که به شیراز می آیند از وضعیت چمن حافظیه گلایه دارند اما متأسفانه گوش شنوایی نیست تا فکری برای حل این معضل کنند.

استادیوم پارس هم با آن همه سر و صدا اینک به یک سازه عظیم بی خاصیت تبدیل شده است.

فجری ها سال هاست که از سهمیه بازیکن سرباز استفاده می کنند که این امتیاز چون تیغ دو لبه است، زیرا از بازیکنی که برای گذراندن خدمت سربازی به فجر می آید و نه به دلیل علاقه نمی توان انتظار زیادی داشت.

مسئولین رده بالای فجر باید برای ادامه راه این تیم در سال های آینده طرحی نو دراندازند.

لازمه حضور در لیگ برتر اختصاص بودجه ای مناسب است که یارای هم آوردی با تیم های دولتی و خصولتی را داشته باشد وگرنه فجر به یک تیم آسانسوری تبدیل خواهد شد.

تدوین یک برنامه چند ساله و تشکیل تیم های پایه همراه با مربیان کار بلد راه حلی است تا بتوان در چند سال آینده از کاشته خویش برداشت کرد.

بدین ترتیب فجر چون سال های گذشته عنوان کارخانه بازیکن سازی را از آن خود خواهد کرد و با درآمد زایی از فروش بازیکنان مستعد کمبود بودجه خود را نسبت به تیم های متمول جبران خواهد نمود.