تغییرات اساسی قانون فرپلی مالی یوفا

یوفا اعلام کرد باشگاه‌های اروپایی برای پرداخت حقوق سقف ندارند ولی تنها قادر خواهند بود حداکثر ۷۰٪ از درآمد باشگاه را خرج خرید بازیکن و پرداخت حقوق کنند

تغییرات اساسی قانون فرپلی مالی یوفا

ساعتی پیش یوفا سیستم کنترل اقتصادی جدیدی را اعلام کرد که از این پس برای باشگاه ها اعمال خواهد شد و جایگزین بازی جوانمردانه مالی می شود. به این ترتیب شرایط نسبت به قبل که در آن تیم ها اساساً نمی توانستند بیش از آنچه درآمد کسب می کردند، هزینه کنند، تغییر خواهد کرد. با مقررات جدید، دستمزدها و بدهی نیز محدود خواهد شد. 

یکی از اصلی‌ترین اتفاقات این است که باشگاه‌ها نمی‌توانند بیش از 70 درصد درآمد خود را به دستمزد بازیکنان اختصاص دهند. سال اول این درصد 90 درصد و سال بعد 80 درصد خواهد بود. سپس باید 70 درصد فوق الذکر را رعایت کنند. این قانون منتقدانی هم دارد و معتقدند به وضوح به نفع باشگاه هایی است که بیشترین قدرت مالی را دارند. مثلا باشگاه های لیگ برتر.

ناصر الخلیفی، رئیس ECA(اتحادیه باشگاه های اروپایی)، هفته گذشته در مجمع عمومی با این تغییر موافقت کرد با این حال طبق ادعای آاس،مدیر قطری تا آخرین لحظه تلاش کرد تا محدودیت ها را کاهش دهد. همچنین علاوه بر حذف سقف دستمزد، ارزش خالص باشگاه ها باید از 31 دسامبر فصل قبل مثبت باشد یا نسبت به 31 دسامبر سال قبل 10 درصد بهبود یافته باشد.