با اعتبارات قطره چکانی راه آهن اقلید - یاسوج ۵۰سال دیگر به بهره برداری می‌رسد

دولت مصمم به اجرای سد تنگ سرخ است

با اعتبارات قطره چکانی راه آهن اقلید - یاسوج         ۵۰سال دیگر به بهره برداری می‌رسد

مهدی روشنفکر، نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس گفت: با اعتبارات قطره چکانی راه آهن اقلید -یاسوج تا ۵۰ سال آینده به بهره برداری می‌رسد که نیازمند توجه ویژه دولت است. وی با بیان اینکه در خصوص سد تنگ سرخ نبش قبر نمی‌کنیم و این کار از ۱۱ سال پیش شروع شده، افزود: شهر یاسوج در آینده دچار مشکل آب آشامیدنی می‌شود و لازم و ضروری است که برای این مشکل چاره اندیشی شود. آینده زندگی مردم وابسته به آب سد تنگ سرخ است دلیلی برای توقف این سد نمی بینم. کسانی که مطالعات و اجرای این سد را شروع کرده بودند حتماً به نتیجه رسیده بودند و الان که ۶۰۰ هکتار باغ و اراضی مردم قلع و قمع شده دیگر چه راهی هست؟

این نماینده اظهارکرد: در یاسوج این سد مجوزهای لازم را گرفته، اگر در حوزه شیراز مجوزی نداشته باشند قانون خود برخورد خواهد کرد. وقتی رئیس جمهور از یک روز حضور در استان نیمی از آن را در کنار سد بوده نشان دهنده مصمم بودن دولت در اجرای سد تنگ سرخ است.

وی گفت: گاهی انسان غصه می‌خورد وقتی که یک بشکه نفت ۱۴۵ دلار بود شما می‌توانستید با یک تلفن ۱۰ تا ۲۰ میلیارد تومان برای استان و منطقه خودتان بیاورید چرا این کار را نکردید تا حالا نیاز باشد برای گرفتن یک میلیارد تومان شبانه روز تلاش شود.