اینجا استعدادها ایستاده می‌میرند!

اینجا استعدادها ایستاده می‌میرند!

یک پیشکسوت گفت: متاسفانه نسل فعلی فوتبال خوزستان با تمام شایستگی‌هایی که دارند، ایستاده در حال مُردن و در واقع فنا شدن هستند.

سیاوش بختیاری‌زاده اظهارکرد: فوتبال خوزستان با داشتن سابقه صد ساله، افتخارات بیشماری در سال‌های نه چندان دور داشته و بیش از ده‌ها بازیکن به تیم‌ملی در تمامی رده‌های سنی معرفی کرده است اما متأسفانه چند سالی است که دیگر تیم ملی ایران بهره‌ای از استعدادهای خوزستانی نمی‌برد.

وی ادامه داد: همان‌طور که نخل‌های خوزستان در هشت سال دفاع مقدس ایستاده مردند، متاسفانه نسل فعلی فوتبال خوزستان نیز با تمام شایستگی‌هایی که دارند، ایستاده در حال مردن و در واقع فنا شدن هستند زیرا وقتی به اسامی نفرات تیم‌ملی در تمامی رده‌ها نگاه می‌کنیم، کمتر نامی از بازیکنان بااستعداد خوزستانی می‌بینیم.

این پیشکسوت فوتبال بیان کرد: با توجه به این‌که تیم‌های فولاد خوزستان، نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان و  همچنین خیلی از تیم‌های کم‌نام و نشان استان به همراه مربیان مظلوم و بدون پشتوانه خوزستانی سال‌ها است تلاش فراوانی می‌کنند تا نسل‌های جدید فوتبال خوزستان را پر و بال دهند و درخت فوتبال خوزستان را بیش از پیش تنومند و بارور کنند، می‌طلبد سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان و رئیس هیات فوتبال استان و همچنین مدیران باشگاه‌های فوتبالی خوزستان و به ویژه آقای گرشاسبی مدیرعامل باشگاه فولاد، پرچم حمایت از این مربیان را بالا برده و حمایت بیشتری داشته باشند تا در نهایت استعدادهای مهد فوتبال کشف، رشد و به مرحله بهره‌وری برسند.

وی در ادامه با ابراز نگرانی از نادیده گرفته شدن حق فوتبال خوزستان توسط فدراسیون، افزود: متاسفانه خبرهایی به گوش می‌رسد که قرار است برای دومین سال متوالی میزبانی لیگ برتر جوانان کشور به باشگاه ذوب آهن داده شود. سال‌ها است که باشگاه فولاد خوزستان عناوین بیشماری در تیم‌های پایه کشور به دست آورده و سال‌ها است که اگر فوتبالیستی از خوزستان به تیم‌های ملی پایه راه پیدا کرده است، بیشتر آن‌ها از باشگاه فولاد بوده‌اند. ضمن این‌که سال‌ها است که همگان از امکانات بیشمار و حرفه‌ای باشگاه فولاد سخن می‌گویند و در چنین شرایطی چرا نباید پس از سال‌ها میزبانی مسابقات جوانان کشور به خوزستان و باشگاه فولاد سپرده شود؟

بختیاری‌زاده گفت: کمبود فوتبال خوزستان و باشگاه فولاد در چیست که فدراسیون فوتبال حاضر به سپردن میزبانی مسابقات جوانان به باشگاه فولاد نیست؟ چرا ما آن‌قدر ضعیف هستیم که نمی‌توانیم از حق تیم‌های مظلوم خوزستانی و باشگاه فولاد در فدراسیون فوتبال دفاع کنیم و میزبانی به حق و شایسته خودمان را به دست آوریم؟

وی ادامه داد: من به عنوان کسی که سال‌ها در زمین‌های خاکی و باشگاه‌های بزرگ خوزستان و ایران فعالیت داشته‌ام و به عنوان دلسوخته عاشق فوتبال خوزستان از مسئولان محترم فدراسیون فوتبال خواهش می‌کنم میزبانی به حق فوتبال خوزستان و باشگاه فولاد را به آن برگردانند. مسئولان فدراسیون فوتبال اگر واقعاً به آنچه به زبان می‌آورند اعتقاد دارند که خوزستان مهد فوتبال ایران است و می‌تواند پشتوانه‌ای برای تیم‌های ملی ایران باشد، باید در یک تصمیم درست و عاقلانه بدون هیچ لابی‌گری میزبانی را به باشگاه فولاد خوزستان و مردم خوزستان بسپارند.

این پیشکسوت عنوان کرد: از آقای مهدی‌پور مدیر تیم‌های پایه باشگاه فولاد و همه کسانی که در تیم‌های پایه این باشگاه و همچنین تیم‌های پایه استان خوزستان تلاش می‌کنند تا استعدادهای ناب را کشف و به تیم‌های ملی معرفی کنند، تشکر می‌کنم و از تمام مسئولان سیاسی و ورزشی خوزستان تقاضا دارم این موضوع را پیگیری کنند زیرا میزبانی حق فوتبال خوزستان و باشگاه فولاد است. امیدوارم سرپرست فدراسیون فوتبال و مسئول مسابقات فوتبال پایه در فدراسیون توجه خاص به این مهم داشته باشند و با سپردن میزبانی فوتبال خوزستان به کشف استعدادهای خوب خوزستانی و تزریق آن‌ها به تیم‌های لیگ برتری و تیم ملی، کمک کنند.

وی در پایان درگذشت جاسم اهل‌یرف از مربیان صاحب‌نام تیم‌های از جمله شاهین اهواز و صنعت نفت آبادان را به جامعه فوتبال خوزستان تسلیت گفت