این پسر از اسطوره‌اش بزرگتر می‌شود؟

این پسر از اسطوره‌اش بزرگتر می‌شود؟

امباپه که بعد از اتفاقات پنجره نقل و انتقالات تابستانی و پیشنهاد عجیب و غریب پاریسی‌ها برای منصرف کردنش از حضور در رئال مادرید، روزهای سخت و پرحاشیه‌ای را پشت سر گذاشت، اکنون در جام جهانی قطر در آستانه اتفاقی ویژه‌تر قرار گرفته است.

درست در روزهایی که رونالدوی برزیلی در اظهارنظری جالب به توصیف کیلیان امباپه پرداخت و مدعی شد این بازیکن، وی را به یاد دوران بازی‌اش می‌اندازد، ستاره فرانسوی‌ها در حال رکوردزنی دوران فوتبالی پله اسطوره‌ای قرار دارد. او اکنون با 5 بازی و 5 گل زده در جام جهانی در صدر جدول آقای گلی قرار دارد و تیمش تنها دو بازی دیگر برای تکرار قهرمانی جام جهانی فاصله دارد.

امباپه که از پدر (کامرونی با ریشه‌ای نیجریه‌ای) و مادری (الجزایری)، درست 6 ماه بعد از قهرمانی فرانسه در جام جهانی 98 به دنیا آمد و در جام جهانی روسیه موفق شد این عنوان را به خود اختصاص دهد. او بعد از دستیابی به عنوان برترین جوان جام قبلی، اکنون می‌خواهد در شرایطی که مدعی اول کسب عنوان آقای گلی جام محسوب می‌شود، یک بار دیگر جام را اینبار در قطر به چنگ بیاورد.

پسرکی که قبلا در اتاق خانه‌اش پوستر کریس رونالدو را زده بود، این روزها به بحث اصلی تمام فوتبال‌دوستان تبدیل شده، آن هم در روزهایی که رونالدو آینده چندان روشنی را تجربه نمی‌کند و با پرتغال نیز طی دو بازی آخرش و در شرایطی که نیمکت نشین بوده، از جام کنار رفته است.

امباپه در فاصله 24 ساعت مانده به دیدار حساس تیمش مقابل مراکش به عنوان سورپرایز این جام، با همان انرژی و انگیزه بالایی که فرانسوی‌ها او را می‌شناسند و با چهره‌ای خندان، خود را مهیای بازی کرده است. تصاویری از تمرین امباپه در کمپ تمرینی جاسم بن حمد را مشاهده می‌کنید و باید دید امباپه قادر خواهد بود حریفی که طی دیدارهای اخیرش تنها یک گل دریافت کرده (گل به خودی مقابل کانادا) را از جام دور کرده و پا به فینال مسابقات بگذارد؟ او با 5 گل زده بالاتر از اولیور ژیرو و همچنین لیونل مسی مدعی کفش طلای این جام محسوب می‌شود و مثل دوره قبل عنوان برترین جوان جام و دستیابی به رکورد پله در گلزنی با سن پایین در فینال، او را راضی نخواهد کرد.