این نوشیدنی ها برای خانم ها ممنوع

این نوشیدنی ها برای خانم ها ممنوع

نتایج مطالعات جدید پژوهشگران نشان می ده:مصرف نوشیدنی های دارای شیرین کننده های مصنوعی ممکن است خطر بی اختیاری ادرار را در زنان افزایش دهد.

دکتر نانسی ای. رینگل، از دانشکده پزشکی ییل در نیوهیون، و همکارانش از داده‌ های مرتبط با سلامت ۸هزار و ۳۸۸ زن شرکت ‌کننده در مطالعه مشاهده ‌ای ابتکار سلامت زنان استفاده کردند تا ارزیابی کنند که آیا مصرف بیشتر نوشیدنی‌های شیرین شده مصنوعی با شیوع بیشتر اختلالات ادراری مرتبط است. یا خیر.

سلامت نیوز نوشت؛ محققین دریافتند: احتمال وقوع  بی اختیاری ادرار در زنانی که در هفته یک تا شش وعده شیرین کننده های مصنوعی مصرف می کردند یک دهم بیشتر از کسانی بود که هرگز از این محصولات استفاده نمی کردند.

گفتنی است نکته جالب توجه این است که شیرین کننده های مصنوعی با نوشیدنی های دیگر موجب افزایش قابل توجه مشکلات مرتبط با اختلالات ادرار در زنان شده است.

استفانی فاوبیون، از پژوهشگران این تیم مطالعاتی در رابطه با موضوع فوق گفت: این مطالعه از این جهت مهم محسوب می شود که ممکن است پزشکانی را که به زنان مبتلا به بی اختیاری ادراری مشاوره می دهند راهنمایی کند تا بیشتر بر روی اصلاحات رفتاری، مانند حجم کل مصرف موادی همچوون شیرین کننده های مصنوعی و الکل تمرکز کنند.

محققین در پایان توضیحات خود گفتند: با توجه به اثرات نامطلوب متعدد سلامتی مرتبط با مصرف نوشیدنی‌ های حاوی قند، توصیه می شود از مصرف شیرین کننده های مصنوعی اجتناب کرده زیرا این مواد باعث بروز مشکلات بهداشتی زیادی در انسان می شوند.