بازسازی و بهسازی هفت هزار سرپناه ایمن برای روستاییان فارس

بازسازی و بهسازی هفت هزار سرپناه ایمن برای روستاییان فارس

بهسازی و بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل، زلزله و بلایای طبیعی یکی از کارکردهای بنیاد مسکن در راستای محرومیت زدایی و توسعه روستایی است، این طرح طی بازه زمانی از دهه فجر سال گذشته تا کنون در حدود ۷ هزار واحد مسکونی استان فارس با بهره گیری از اعتبارات و تسهیلات اجرا شده است.

عطا الله زمانی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با بیان آمارهای عملکرد معاونت امور بازسازی و مسکن روستایی این بنیاد در سال جاری و سال گذشته اظهار داشت: طرح بازسازی و بهسازی ۶ هزار و ۹۹۹ واحد مسکونی در مناطق روستایی استان فارس با بهره گیری از ۸ هزار و ۶۷۸ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال خودیاری و آورده مالکان واحدهای مسکونی و تسهیلات اعطایی بنیاد مسکن بازسازی و بهسازی شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس اضافه کرد: نیمی از این ارقام به مبلغ ۴ هزار و ۳۳۹ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال در قالب خودیاری و آورده متقاضیان و همین مقدار در قالب تسهیلات اعطایی کم بهره بنیاد مسکن برای بهسازی و بازسازی واحد های مسکونی آسیب دیده از سیل و سایر حوادث پیش بینی نشده در این مدت هزینه شده است.

مهندس زمانی ادامه داد : این طرح ها در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در ۳۶ شهرستان استان فارس اجرایی شده است و حدود ۷ هزار خانوار از آن بهره مند شده اند.