این بار غلتک برای ورزشگاه حافظیه شیراز، سوژه شد

این بار غلتک برای ورزشگاه حافظیه شیراز، سوژه شد

حمیدرضا خلیقی/ وضعیت چمن ورزشگاه حافظیه شیراز که بارها با انتقاد مربیان فوتبال تیم‌های لیگ برتری مواجه شده بود، وارد مرحله دیگری شد؛ زیرا سرمربی تیم فجر بحث غلتک نخوردن زمین را مطرح کرد تا سوژه جدیدی برای رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی باشد.

پس از پایان بازی تیم های فوتبال فجر شهید سپاسی و پیکان تهران که دوشنبه نهم اسفند ۱۴۰۰ در ورزشگاه حافظیه شیرازبرگزارشد، سرمربی تیم فجر یکی از علت های نتیجه نگرفتن تیمش را برابر تیم پیکان تهران، غلتک نخوردن زمین حافظیه دانست

علی اصغرکلانتری در کنفرانس خبری  بعد از بازی یادشده گفت: خبرنگاران به جای اینکه منتظر باشند که من کی از تیم فجر بروم، پیگیر زمین بد حافظیه باشند؛ دربازی با نفت آبادان زمین را غلتک زدند، بهتر بازی کردیم اما کاش خودم یک غلتک می خریدم و در اختیار ورزشگاه حافظیه قرار می دادم.

تیم فجر مقابل پیکان در دقیقه ۹۲ از شکست گریخت تا همچنان ناکام در برد خانگی باشد

اما این پایان کار نبود چرا که مطرح شدن غلتک به سرعت در شبکه های اجتماعی پیچید و کاربه برنامه تلویزیونی فوتبال برترهم کشیده شد تا به این موضوع و ورزشگاه حافظیه بپردازند.

 تیم فجر شهید سپاسی بیش از سه ماه است که نتوانسته است به ویژه در بازی های خانگی  بُردی کسب کند از این رو انتقادهای زیادی به دست اندرکاران این تیم وارد شده است.

کارشناسان فوتبال چه گفتند 

تعدادی از کارشناسان فوتبال فارس گفتند: فرض براینکه ورزشگاه حافظیه شیراز خراب است اما چرا تیم فجر در بازی های خارج از خانه که زمین های مناسبی دارند، نتیجه نمی گیرد؟

زمین بد حافظیه، مسلئه داوری و تقویت تیم از جمله مواردی بوده است که بارها از سوی کادر فنی تیم فجرمطرح شده هر چند که تیم بر اساس درخواست کادر فنی تقویت شده و پنج بازیکن جدید هم به خدمت گرفته اند.

اما اشتباه داوری برای همه تیم ها بوده است و آنها هم سود برده اند و هم ضرر کردند و اشتباه داوران هم که غیرعمدی است تمام شدنی نیست و باید فکر اساسی کرد، باید اینقدر تیم قوی باشد و گلزنی کند تا اگر داور هم اشتباه کرد، به تیم ضربه وارد نشود.

فجری ها حال و روز خوشی ندارند، شفاف سازی شود

به هرحال زردپوشان شیرازی که پس از هشت سال به لیگ برتر صعود کردند و موجب خوشحالی هواداران شدند، تیمشان در جدول رده بندی حال روز خوشی ندارد و خطر سقوط این تیم را  به شدت تهدید می کند و مدیرعامل باشگاه که گفته است من کاره ای نیستم، باید در این باره شفاف سازی کند.

 سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس: هیات فوتبال شیراز متولی نگهداری ورزشگاه حافظیه است

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس با بیان اینکه هیات فوتبال شیراز با نظارت هیات فوتبال استان متولی نگهداری ورزشگاه حافظیه شیراز است، گفت: برای بازسازی چمن ورزشگاه حافظیه تامین اعتبار شده است و با پیمانکارهم قرارداد بسته ایم.

حیدرصفر پور ادامه داد: براساس اطلاعی که کسب کردیم زمین ورزشگاه حافظیه شیراز روز قبل از بازی فجر و پیکان غلتک شده است.  

وی به گلایه سرمربی فجر که از غلتک نشدن زمین ورزشگاه حافظیه سخن گفته اشاره کرد و افزود: چنین انتظاری از پیشکسوتی که احترام زیادی برای او قایل هستیم، نداشتیم و تمام اقدامات این عزیزان در خلاف جهت منافع ورزش فارس است و قطعا با جدیت پیگیری و نقش نطارتی خود را بیشتر خواهیم کرد.

صفرپور بیان کرد: مواردی هم که مطرح شده، مستنداتش موجود هست که ارتباط مستقیمی به اداره کل ورزش و جوانان ندارد.

هیات فوتبال شیراز: زمین غلتک خورده است

رئیس هیات فوتبال شیرازهم با شاره به اینکه زمین ورزشگاه حافظیه روزقبل از بازی غلتک خورده است گفت: زمین برای کشت دست پیمانکار است و برای اینکه زمین آسیب نبیند یک روز قبل ازبازی با پیکان غلتک دستی زده شده است.

محمدرضا حسینی ادامه داد: پیمانکار ورزشگاه تاکید کرد، صلاح نمی دانم در حالی که چمن در حال رشد کردن است غتلک سنگین ماشینی روی آن زده شود.

رئیس هیات فوتبال شیراز اضافه کرد: فیلم داریم که هرهفته زمین غلتک خورده است اما در فصلی هستیم که بنا به گفته پیمانکار زمین باید نفس بکشد که با غلتک کردن روزنه ها بسته خواهد شد و ما نیز هیچ تضمینی نمی دهیم.

فروردین ماه ۱۴۰۱ ورزشگاه پارس آماده بازی است،فجری ها خوشحال شوند

حسینی در ادامه صحبت هایش به ورزشگاه پارس اشاره کرد و گفت : محمودزاده نماینده سازمان لیگ از ورزشگاه پارس(میانرود) بازدید کرد و گفت که زمین برای فروردین ماه 1401 آماده میزبانی از تیم های لیگ برتر است و کیفیت خوبی دارد.

رئیس هیات فوتبال شیرازافزود: برای موفقیت تیم فجر هرکاری از دستمان بر آید انجام می دهیم تا این تیم در لیگ برتر باقی بماند.  

برنامه بازی های تیم فجر 

تیم فجر در هفته بیست و یکم پانزدهم اسفندماه در اصفهان میهمان تیم سپاهان است و تا پایان سال یک بازی خانگی برابر پدیده مشهد دارد که ۲۰ اسفند ماه در ورزشگاه حافظیه شیراز بر گزار می شود و سپس فجری ها با ورزشگاه حافظیه وداع خواهند کرد.

همچنین این تیم آخرین بازی خود را در سال جاری ۲۶ اسفند ماه برابر تیم فولاد در اهواز برگزار خواهد کرد و ادامه مسابقات لیگ برتر هم به سال ۱۴۰۱ کشیده خواهد شد که هنوز برنامه های هفته ۲۴ به بعد اعلام نشده است.

آیا بازی فجر و آلومینیوم اراک در ورزشگاه پارس شیراز برگزار می شود؟

بر اساس تقویم مسابقات لیگ برتر تیم فجر شهید سپاسی در سال ۱۴۰۱ نخستن بازی خانگی خود را برابر آلومینیوم اراک برگزار خواهد کرد، باید منتظر ماند و دید آیا این بازی در ورزشگاه پارس شیراز که سازمان لیگ آن را تایید کرده است، بر گزار می شود یا باید به ورزشگاه حافظیه و زدن غلتک برخواهد گشت.

تیم فجر در پایان هفته بیستم با ۱۵ امتیاز در همان رده چهاردهم ایستاد و خطر همچنان این تیم را تهدید می کند.

در رقابت های فوتبال برتر دوره بیست و یکم ۱۶ تیم  شرکت دارند و پس از انجام ۳۰ بازی تیم قهرمان مشخص خواهد شد و ۲ تیم انتهای جدول هم راهی دسته یک می شوند.

نفت مسجد سلیمان و پدیده مشهد در خطر سقوط قرار دارند، هر چند تا پایان لیگ ۱۰ بازی دیگر باقی مانده است.