این استان از کم‌تحرک‌ترین استان‌های کشور است

این استان از کم‌تحرک‌ترین استان‌های کشور است

رئیس هیئت ورزش همگانی استان بوشهر گفت: نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد استان بوشهر با ۷۰ درصد، کم تحرک ترین استان‌های کشور است.

محمد حسین زاهدی فرد صبح شنبه در نشست شورای تربیت بدنی و ورزش با رویکرد تسهیل و ترویج ورزش همگانی شهرستان تنگستان عنوان داشت: ورزش و تحرک یکی از مهمترین عوامل و شاخص‌های سلامت روان، نشاط اجتماعی و سلامت جسمانی در جامعه است که متأسفانه نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد استان بوشهر با ۷۰ درصد کم تحرک ترین استان‌های کشور است.

رئیس هیئت ورزش همگانی استان بوشهر افزود: تا سال ۹۹ رتبه بوشهر در بعد ورزش همگانی ۱۷ بود که خوشبختانه در همین ۲ سال رتبه استان در زمینه توسعه ورزش همگانی به ۷ ارتقا پیدا کرده است.

وی از حمایت‌های مسئولان استان به خصوص استاندار محترم بوشهر اداره کل ورزش و جوانان از مقوله ورزش و به خصوص ورزش قهرمانی و همگانی خاطر نشان کرد: فرهنگ انجام ورزش‌های همگانی باید در جامعه نهادینه شود و به ویژه در بحث کارکنان ادارات انجام و وزرش همگانی باعث افزایش بهره وری کارمندان در محیط کار و درنهایت ایجاد جامعه سالم و شاداب خواهد بود.

زاهدی فرد با اشاره بر لزوم استعداد یابی افراد در رشته‌های مختلف گفت: ورزش همگانی ما باید زمینه‌ای در جهت استعداد یابی افراد و ورود این افراد به ورزش حرفه‌ای باشد و برای رسیدن به این هدف باید با یک برنامه ریزی کامل و هدفمند و تشکیل کمیته‌های تخصصی زمینه را جهت تحقق این امر فراهم کرد.

وی از فرماندار شهرستان تنگستان بابت تشکیل جلسه شورای تربیت بدنی و ورزش با رویکرد تسهیل و ترویج همگانی تشکر کرد و افزود: تنگستان اولین شهرستانی است که تمام مسئولان آن از فرماندار محترم معاونین فرماندار، بخشداران و سایر مسئولان آن در جلسه شورای تربیت بدنی و ورزش شرکت می‌کنند و این نشانه اهمیت این عزیزان به مقوله ورزش به خصوص ورزش همگانی است.

رئیس هیئت ورزش همگانی استان بوشهر از شهرداران و دهیاران تنگستان خواست حمایت‌ها و کمک‌های لازم برای توسعه ورزش همگانی و علاقه مندان به این ورزش به خصوص بانوان داشته باشند و انتظار است شهرداران پیست تارتان را در شهرها اجرایی کنند.

وی با بیان اینکه افراد بازنشسته نمی‌توانند مسئولیت هیأت‌ها را عهده دار باشند از اداره ورزش و جوانان تنگستان خواست در معرفی و انتخاب رئیس هیأت ورزش همگانی تنگستان تسریع تا اقدامات لازم صورت تا امورات ورزش هیأت همگانی این شهرستان عقب نماند.

۲۴ هیأت ورزشی و۳ هزار ورزشکار سازمان یافته در تنگستان

رئیس اداره ورزش و جوانان تنگستان نیز گفت: شهرستان تنگستان دارای ۲۴ هیئت ورزشی و سه هزار ورزشکار سازمان یافته، ۱۹ ورزشکار کشوری صاحب مقام و بیش از ۱۰۰ ورزشکار مقام دار در استان بوشهر دارد.

فاطمه جعفریان افزود: امیدواریم با حمایت مسئولان شهرستان و هیأت ورزش همگانی بوشهر شاهد رشد و توسعه ورزش همگانی در تنگستان باشیم.

در پایان پس از بحث و تبادل نظر و نقطه نظرات و پیشنهادات اعضای جلسه مصوبات به تصویب رسید.