استان فارس جزو ۳ قطب برتر گردشگری سلامت در کشور

استان فارس جزو ۳ قطب برتر گردشگری سلامت در کشور

استاندار فارس گفت: استان فارس در گردشگری سلامت جزو ۳ رتبه برتر کشور است.

محمد هادی ایمانیه در دیدار با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ساخت طرح‌های گردشگری در استان و تاثیر آن را مورد اشاره قرار داد و گفت: بخش خصوصی آماده همکاری در عرصه گردشگری است، اما واگذاری تسهیلات از طریق وزارت میراث فرهنگی می‌تواند این راه را تسهیل کند.

او با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در سفر به استان فارس اظهارکرد: استان فارس پتانسیل بی نظیری در زمینه گردشگری، صنایع دستی و آثار باستانی دارد.

ایمانیه با بیان اینکه محروم‌ترین شهرستان فارس نیز دارای ظرفیت گردشگری است، افزود: حرم مطهر شاهچراغ (ع) به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) همانند نگینی در استان فارس می‌درخشد.

او عنوان کرد: بیماران از کشور‌های مختلف مخصوصا کشور‌های حاشیه خلیج فارس و از استان‌های دیگر کشور برای درمان به شهر شیراز سفر می‌کنند و این فرصت مغتنمی برای گردشگری سلامت است.

نماینده عالی دولت در فارس با اشاره به ساخت «همراه سرا» در کنار ۱۲ بیمارستان برای اولین بار در کشور، گفت: فضای همراه سرا‌ها برای استراحت همراهان بیماران ساخته شده که در حال پیگیری برای تکمیل و توسعه این طرح هستیم تا در جهت گردشگری سلامت گام‌های موثری برداشته شود.

او با بیان اینکه ظرفیت چهار گانه گردشگری زیارتی، طبیعی، تاریخی و سلامت بالقوه در استان فارس در حد وفور وجود دارد، اما بالفعل محقق نشده است خواستار کمک وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای تحقق جایگاه شایسته فارس در این عرصه شد.

ایمانیه تاکید کرد: در هیچ نقطه جهان، شعرای نامدار نظیر حافظ و سعدی در یک شهر جمع نشده است.

استاندار فارس ساخت طرح‌های گردشگری در استان و تاثیر آن را مورد اشاره قرار داد و گفت: بخش خصوصی آماده همکاری در عرصه گردشگری است، اما واگذاری تسهیلات از طریق وزارت میراث فرهنگی می‌تواند این راه را تسهیل کند.

او با بیان اینکه محکم کنار گردشگری استان فارس خواهیم بود، از توجه ویژه به این بخش خبر داد و افزود: سهم مناسبی از صندوق پیشرفت و آبادانی استان فارس برای بخش گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی اختصاص خواهد یافت.

نماینده عالی دولت در فارس ضمن اشاره به برگزاری جام جهانی در کشور قطر، مسابقات را فرصتی مناسب برای صنعت گردشگری و صنایع دستی دانست و گفت: با رایزنی‌های انجام شده، غرفه عرضه صنایع دستی استان فارس در شهر دوحه ایجاد خواهد شد و از ظرفیت گردشگری استان نیز تماشاگران در طول بازی با شرایط عالی بهره‌مند خواهند شد.

ایمانیه در ادامه سخنان خود پیشنهاد داد تا برنامه‌ای اختصاصی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان‌ها در صدا و سیما تخصیص داده شود چراکه باعث افزایش گردشگران خارجی و داخلی خواهد شد.

استاندار فارس ضمن اشاره به تاثیرات قطار سریع السیر از شیراز به مشهد عنوان کرد: راه اندازی این خط کار بسیار ارزشمندی است چراکه هر ۳ حرم مطهر شاهچراغ (ع)، حضرت معصومه (ع) و حرم امام رضا (ع) را مشمول خواهد شد و گردشگری زیارتی نیز رونق خواهد گرفت بنابراین در این زمینه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می‌توانند تسهیل کننده باشد.

در این دیدار، مجوز هیات امنایی شدن اداره تخت جمشید، پاسارگاد، سعدیه و حافظیه و همچنین معافیت‌های مالیاتی هتل‌ها و اصلاح تعرفه گاز هتل‌ها و امکان دریافت هزینه اقامت در هتل‌ها برای گردشگران خارجی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.