استاندار فارس: ساماندهی حاشیه نشینی با هدف افزایش مهاجرت معکوس انجام شود

استاندار فارس:  ساماندهی حاشیه نشینی با هدف افزایش مهاجرت معکوس انجام شود

استاندار فارس با مهم دانستن ساماندهی حاشیه نشینی در کلان شهر شیراز تصریح کرد: باید اقدامات ما با سمت و سوی کاهش مهاجرت به حاشیه شهر‌ها و سکونت در این مکان‌ها باشد و منجر به مهاجرت معکوس شود.

محمد هادی ایمانیه در دیدار نوروزی با شهردار، معاونان شهرداری، رئیس و اعضای شورای شهر شیراز اظهار کرد: فرصت خدمت گذاری را زمانی برای اقدامات ماندگار در نظر بگیریم که تغییرات در مسیر خدمت باید ماندگار باشد.

استاندار فارس بر نوسازی و افزایش تعداد ناوگان اتوبوس رانی تاکید کرد و گفت: در مسیر خدمات دهی ناوگان اتوبوس رانی به مسافران با بهره بردن از خدمات هوشمند سازی برای آگاهی شهروندان از زمان رسیدن اتوبوس به جایگاه، شاهد نظم دهی در تردد و ارتقا خدمات خواهیم بود.

او با مهم دانستن ساماندهی حاشیه نشینی در کلان شهر شیراز، ادامه داد: باید اقدامات ما در سمت و سوی کاهش مهاجرت به حاشیه شهر‌ها و سکونت در این مکان‌ها باشد و شاهد مهاجرت معکوس باشیم.

ایمانیه افزود: رسیدگی به حاشیه شهر با اتخاذ تدابیری پیشگیرانه همراه باشد تا شاهد مهاجرت معکوس باشیم.

استاندار فارس با تقدیر از اجرای طرح محلات مسجد محور در شیراز عنوان کرد: این اقدام از سوی مدیریت شهری شیراز ماندگار است.

ساماندهی اطراف حرم مطهر شاهچراغ (ع) با محوریت حفظ آثار تاریخی کلان شهر شیراز موضوع دیگری بود که استاندار فارس خطاب به شهردار، رئیس و اعضای شورای شهر شیراز به آن پرداخت.

او تاکید کرد: توسعه حمل و نقل ریلی مترو در شهر شیراز به عنوان یکی خواسته‌های اصلی مردم این شهر باید دنبال شود و توسعه و تسریع در بهره برداری از خط دو مترو به عنوان اولویت جدی مدیریت شهری در برنامه ۱۴۰۱ باشد.

اهمیت حفظ و نگهداری و توسعه فضای سبز با استفاده از پساب فاضلاب در شرایط خشکسالی، دیگر نکته‌ای بود که نماینده عالی دولت در استان فارس خطاب به مدیران شهری به آن پرداخت.

استاندار فارس با اشاره به بازار‌های تاریخی شیراز از این مکان‌ها به عنوان نماد‌هایی از این کلان شهر یاد کرد و گفت: با همکاری مجموعه‌های مختلف و مدیریت شهری باید نماد‌های شهری حفظ و حراست شود.

تبدیل یکی از بوستان‌های شهر شیراز به نمادی از ایران کوچک پیشنهادی بود که استاندار فارس در جمع مدیران شهری و اعضای شورای شهر به آن اشاره کرد و افزود: ایجاد بوستانی با نماد‌های تاریخی کشورمان می‌تواند جاذبه گردشگری را ایجاد کند؛ بوستانی که می‌تواند در ظرفیت ۵۰هکتاری در اطراف قصر ابونصر احداث شود.

به گفته استاندار فارس تسریع در تکمیل تالار بزرگ شهر یک ضرورت برای این شهر در مسیر پاسخگویی به نیاز‌های کلان شهر در حال توسعه است.

ایمانیه به رتبه بالای شهر شیراز در بین شهر‌های دارای بیشترین آمار تصادفات اشاره و بیان کرد: با تکمیل کمربندی و ایمن سازی این معبر، شاهد کاهش تصادفات منجر به فوت خواهیم بود.