ایجاد کمیته ورزش در شورای شهر شیراز

ایجاد کمیته ورزش در شورای شهر  شیراز

رئیس شورای اسلامی شیراز با تاکید بر تداوم حمایت از ورزش و ورزشکاران، از ایجاد کمیته ورزش در شورا خبر داد و این کمیته را بستر هم‌افزایی دانست.

مهدی طاهری در دیدار با سرپرست ورزش و جوانان فارس با تاکید بر هم فزایی با اداره کل ورزش و جوانان در توسعه ورزش شهر شیراز به ویژه ورزش همگانی، گفت: با تشکیل کمیته ورزش شورای شهر شیراز بستر مناسب در خصوص توسعه همکاری‌ها شکل گرفته است و مصوبات این کمیته با تصویب در کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزش و صحن شورا اجرایی می‌شود.

لزوم نیاز سنجی، دسته بندی موضوعی، تعریف سازوکار مشخص و برنامه ریزی در پیشبرد اهداف مشترک اداره کل ورزش و جوانان و شورای شهر شیراز برای توسعه ورزش از نکات مورد اشاره رئیس شورای این کلانشهر بود.

رئیس شورای شهر شیراز توسعه ورزش همگانی را مهم برشمرد و گفت: توجه به سلامت شهروندان از وظایف ذاتی شورای شهر است و در صورت عدم توجه به این مهم، شهر با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شود.

طاهری با اشاره به تجلیل از قهرمانان و افتخار آفرینان شهر شیراز، افزود: صحن شورا محل توجه به نخبگان و ورزشکاران، قهرمانان و جوانانی است که سبب برافراشته شدن پرچم کشورمان در اقصی نقاط دنیا می‌شوند.

رئیس شورای شیراز با اشاره به حوزه جوانان نیز گفت: سازمان‌های مردم نهاد یکی از ارکان شوراها است و این سمن‌ها در بسیاری از مشکلات و مسایل اجتماعی می‌توانند نقش آفرین باشند.

سلطانی دیگر عضو شورای شهر شیراز نیز در این نشست در رابطه با واگذاری اماکن ورزشی و زمین‌های چمن شهرداری شیراز به اداره ورزش و جوانان، گفت: با ارائه طرح مدون و انعقاد تفاهم نامه فی مابین شورا شهر شیراز و اداره کل ورزش و جوانان به منظور توسعه ورزش محله محوری، برون سپاری و واگذاری این اماکن ورزشی به اداره کل ورزش و جوانان فارس امکان پذیر است.

محمدرضا هاجری دیگر عضو شورای شهر شیراز با اشاره به طرح محله محوری گفت: با اجرای این طرح در محلات شیراز می‌توان ایستگاه‌های ورزش‌های محلی راه اندازی کرد.

سلطانی با اشاره به امکانات ورزشی شهرداری شیراز در سطح شهر گفت: با برنامه ریزی و بهرمندی از این اماکن می‌توان ورزش محلات شهر شیراز را متحول کرد.