اولین کاروان راهیان نور وارد شلمچه شد

پس از دو سال وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا

اولین کاروان راهیان نور وارد شلمچه شد

 اولین کاروان راهیان نور پس از دو سال وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا با حضور مسئولان کشوری و استانی وارد مشهد شهدای شلمچه شد.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور پیش از ظهر امروز در افتتاحیه کاروان‌های راهیان نور در یادمان شهدای شلمچه عنوان کرد: تبعیت از مسیر نورانی شهیدان کمترین کاری است که می‌توان به پاسداشت خون آنان انجام داد.

سردار پاسدار نادر ادیبی افزود: سفر به سرزمین‌های نور می‌تواند راه ما را روشن کند و این باید تداوم داشته باشد.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور نیز در این آئین یاداور شد: خیلی از نیروهای جمعیت هلال احمر در این منطقه شهید شدند و نوجوانان در سن ۱۳ سالگی به شهادت رسیدند.

پیرحسین کولیوند گفت: امید است نقش و جایگاه این افراد را که در جمعیت هلال احمر هم در دفاع مقدس که نقش آفرینی داشته بتوان ثبت و به نوعی آن را روایت کرد.

همچنین مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان در این آئین اظهار کرد: با توجه به اینکه حرکت راهیان نور به خاطر پیشگیری از انتقال بیماری کرونا متوقف شده بود امروز نقطه شروع زمینه ساز حضور مختلف جوانان و نوجوانان راهیان نور است.

علی خدادادی گفت: اگر ما به دنبال دانشگاه شهید چمران می‌گردیم این دانشگاه در دهلاویه و شلمچه است و اساتید ما سرفصل تدریس جوانان و نوجوانان هستند که در این مناطق حضور پیدا می‌کنند.