اولین المپیاد فوتسال کشور در کیش آغاز شد

اولین المپیاد فوتسال کشور در کیش آغاز شد
اولین المپیاد فوتسال جوانان کشور صبح امروز سه شنبه ۲۹ آذر آغاز شد

رقابت های اولین دوره المپیاد فوتسال جوانان کشور با حضور ۳۲ تیم در سالن چند منظوره جزیره کیش آغاز شد.

در مسابقات اولین المپیاد فوتسال جوانان کشور که صبح امروز سه شنبه ۲۹ آذر آغاز و تا سوم دی ادامه دارد از هر استان یک تیم حضور دارند و جزیره کیش نیز به واسطه میزبانی یک نماینده در این مسابقات دارد.

۳۲ تیم حاضر در این مسابقات در قالب هشت گروه رقابت می کنند و در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۴۸ دیدار برنامه ریزی شده است.

این مسابقات با هماهنگی کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی بر اساس نیاز در فضای استعداد یابی کشور از جمله استان های کمتر توسعه یافته برگزار می شود که تیم ها به صورت گروهی با هم قابت می کنند.

علی صانعی سرمربی تیم ملی جوانان فوتسال جمهوری اسلامی ناظر این مسابقات است و برترین بازیکنان کشور نیز در جریان رقابت استان های کشور استعداد یابی خواهند شد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی در حاشیه برگزاری این مسابفات اظهار کرد : حین برگزاری مسابقات مربیان تیم های ملی رده های سنی این رشته ورزشی نیز برای تشکیل تیم ها استعدادهای برتر را شناسایی و جذب می کنند.

احسان اصولی با بیان اینکه برنامه ریزی برای برگزاری این المپیاد به صورت بین المللی به میزبانی جزیره کیش درسال های آتی در حال انجام است افزود: بازیکنان شرکت کننده در این المپیاد جوانان زیر ۱۸ سال هستند و آینده تیم ملی فوتسال ایران تشکیل می‌دهند.

کیش ۴۳۹ هزار متر مربع فضای ورزشی دارد که سرانه ورزشی آن ۱۱ متر برای هر نفر بوده که ۱۱ برابر کل کشور و چهار برابر میزان جهانی است‌؛ اکنون ۴۴ هیات ورزشی در جزیره کیش فعال بوده که مرکز ورزش و تفریحات سالم این جزیره امسال برنامه‌های آموزشی، ارتقاء، اعزام، اردو و مسابقه مختلف را تدارک دیده است؛ در جزیره کیش حدود هفت هزار ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده و ۶۷ مربی فعالیت دارند.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت استراتژیک، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.