اورژانس دانش‌آموزی در بوشهر راه‌اندازی شد

اورژانس دانش‌آموزی در بوشهر راه‌اندازی شد

سامانه نظام مراقبت اجتماعی آموزش و پرورش تحت عنوان خط ملی نماد با شماره تلفن 1570 در بوشهر راه‌اندازی شد.

اصغر باقرزاده سرپرست معاونت پرورشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اکنون ۳۵۰ مرکز مشاوره در کشور فعال شده که با راه‌اندازی خط ملی نماد توجه ویژه‌ای به آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان می‌شود.

سرپرست معاونت پرورشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش افزود: در این سامانه تهدید و خطرات اجتماعی دانش آموزان شناسایی می‌شود؛ نظام مراقبت اجتماعی بر اساس یک شبکه رسمی و ساختارمند تلاش و با دانش‌آموزان و اولیای آنها ارتباط برقرار می‌کند.

وی توضیح داد: در این برنامه مراقبتی ضمن ارائه مشاوره به دانش‌آموزان و ارجاع آنان به متخصصان از توان سایر نهادهای مرتبط از جمله کمیته امداد، بهزیستی، نیروی انتظامی و سایر نهادهای فرهنگی و اجتماعی استفاده می‌شود.

باقرزاده عنوان کرد: از حدود ۱۲۰ هزار مدرسه در کشور تعداد ۲۰ هزار مدرسه پایش و مابقی در حال انجام است همچنین ۱۲ هزار مشاور در خدمت دانش‌آموزان است که برای خدمت‌رسانی بهتر به دانش‌آموزان ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر نیروی جدید مشاور نیاز است.

این مقام مسئول با بیان افزایش آسیب‌های اجتماعی در بین قشر دانش‌آموز گفت: برخی از آسیب‌ها دانش‌آموزان به سبب مواجه کمتر مربیان، معلمان و خانواده با آنان رو به افزایش است و غیرحضوری شدن آموزش‌ها گرایش دانش‌آموزان به سمت فضای مجازی و سرخوردگی در بین این قشر بیشتر شده است.