جانی دوباره در رگ‌های نوزادان نارس

جانی دوباره در رگ‌های نوزادان نارس

ماهانه بیش از ۶۰ لیتر شیر اهدایی مادران در بانک شیر بیمارستان حضرت زینب شیراز نگهداری و برای تغدیه نوزادان محروم از شیر مادر توزیع می‌شود.

مسئول بانک شیر مادر بیمارستان حضرت زینب شیراز با اشاره به اینکه ۱۰ تا ۱۶ مرداد هفته جهانی تغذیه با شیر مادر نام گرفته است، گفت: در بانک شیر بیمارستان حضرت زینب که تنها بانک شیر استان فارس و جنوب کشور است، شرایط نگهداری شیر‌های اهدایی مادران در دمای منفی ۱۸ تا منفی ۲۰ درجه سانتیگراد و به مدت ۶ ماه فراهم شده است.

انسیه سرافراز افزود: به کمک مراکز جامع سلامت در سراسر استان مادرانی که امکان اهدا شیر مازاد بر نیاز نوزادان خود را دارند شناسایی و به بانک شیر بیمارستان حضرت زینب معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه مادران واجد شرایط بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک شیر، لوازم مورد نیاز برای اهدا شیر را از طریق پیامک دریافت می کنند، افزود: مادران شیر‌های اهدایی خود را با حفظ زنجیره سرما به نزدیکترین مرکز بهداشت یا مرکز جامع سلامت تحویل می‌دهند و سپس برای بانک شیر بیمارستان حضرت زینب ارسال می‌شود.

سرافراز گفت: شیر‌های اهدایی پس از انجام آزمایش‌های لازم و تایید سلامت، پاستوریزه شده و به صورت رایگان برای تغذیه نوزادان نارس که در بخش‌های NICU در بیمارستان‌های استان فارس و استان‌های همجوار بستری هستند، ارسال می‌شود.

دکتر عصمت دیره، فوق تخصص نوزادان نیز گفت: شیر مادر موهبتی الهی است که سلامت نوزادان را هم از نظر مواد مغذی و هم از نظر ایمونولوژی تامین میکند.

وی عنوان کرد: به کمک شیر‌های اهدایی مادران به این بانک شیر، نوزادان محروم از شیر مادر به ویژه نوزادان نارس که در بخش مراقبت‌های ویژه (NICU) بستری هستند نیز از این موهبت الهی بهره مند می‌شوند.

دیره، به اهمیت شیر مادر در پیشگیری از بیماری‌های عفونی و گوارشی در نوزادان اشاره کرد و گفت: به کمک شیر‌های اهدایی به بانک شیر مادر علاوه بر بهره مندی نوزادان نارس از فواید تغذیه با شیر مادر، بهبودی سریعتر و سلامت این نوزادان را فراهم می‌شود.