اهدای اعضای مرد ۴۴ ساله بهبهانی به ۳ بیمار نیازمند جان دوباره بخشید

اهدای اعضای مرد ۴۴ ساله بهبهانی به ۳ بیمار نیازمند جان دوباره بخشید

متخصص اورولوژی و سرپرست تیم پیوند کلیه دانشگاه علوم پزشکی اهواز از اهدای اعضای مرد ۴۴ ساله بهبهانی به ۳ بیمار خبر داد.

 محسن سرکاریان گفت: صبح امروز یکشنبه ۸ خرداد با سخاوت و اقدام خیرخواهانه خانواده مرحوم "جمشید اعتقاد" هم استانی ۴۴ ساله اهل شهرستان بهبهان که متاسفانه بعلت خون ریزی ناگهانی مغزی دچار مرگ مغزی شده بود جان دوباره‌ای به سه بیمار نیازمند بخشیده شد.

او می‌گوید: دو کلیه و کبد ایشان در بیمارستان گلستان اهواز توسط همکارانمان در تیم‌های تخصصی پیوند به سه بیمار نیازمند پیوند زده شد.

سرپرست تیم پیوند کلیه دانشگاه علوم پزشکی اهواز اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۱۳ کلیه اهدایی به بیماران نیازمند پیوند زده شده که نسبت به پارسال شاهد گسترش این فرهنگ حسنه هستیم و امیدواریم این روند با همیاری خوب هم استانی‌های عزیزمان ادامه داشته باشد.

مدیر هماهنگی و پیوند عضو دانشگاه علوم پزشکی اهواز در مصاحبه‌ای گفته بود در حال حاضر حدود ۷۰۰ نفر در استان خوزستان در نوبت پیوند کلیه هستند و حدود ۱۵۰ نفر در نوبت پیوند کبد و عده‌ای نیز نیازمند پیوند قلب هستند.

از ابتدای سال ۱۴۰۱ طی شش اهدای عضو از سوی مردم شریف و ایثارگر خوزستان، ۳ کبد و ۱۳ کلیه در بیمارستان گلستان اهواز پیوند زده شد و یک قلب به تهران و یک کبد نیز به شیراز برای پیوند به موارد اورژانسی انتقال داده شد تا در مجموع جان ۱۴ هم استانی و هموطن در طی ۲ ماه اول سال ۱۴۰۱ نجات یابند.