انهدام باند سرقت منزل در شیراز

انهدام باند سرقت منزل در شیراز

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان فارس اعلام کرد که با دستگیری 4 سارق، باند سرقت از منازل در شیراز، منهدم شد.

سرهنگ کاووس حبیبی چهارشنبه ۲۵ خرداد در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در اواخر سال گذشته در شهر شیراز، پیگیری موضوع و دستگیری سارقان در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت.

او گفت: با بررسی صحنه‌های وقوع جرم و اظهارات شاکیان مشخص شد سرقت‌ها توسط ۴ نفر در ساعات اولیه شب انجام شده است و در این سرقت‌ها، سارقان اقدام به ربودن طلا و جواهرات می‌کنند.

حبیبی عنوان کرد: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت با اقدامات فنی، علمی و پلیسی هویت سارقان را شناسایی و در یک اقدام ضربتی آن‌ها را دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی فارس گفت: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی‌ها به ارتکاب ۹ فقره سرقت منزل اعتراف کردند و در بازرسی از مخفیگاه آنان ۲ قبضه سلاح سرد، دیلم، کلاه و دستکش که در سرقت از آن‌ها استفاده می‌کردند، کشف شد.

حبیبی ادامه داد: در ادامه تحقیقات مشخص شد متهمان اهل یکی از استان‌های همجوار و از سارقان در حرکت بوده و دارای چندین فقره سابقه سرقت منزل در سایر استان‌های کشور نیز هستند و همگی پس از سیر مراحل قانونی، روانه زندان شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس خاطرنشان کرد: با توجه به ورود بسیاری از سارقان از بالکن طبقات اول به منازل شهروندان، توصیه می‌شود حتما برای بالکن طبقات اول و پنجره‌ها حفاظ مناسب نصب شود و هنگام ترک منزل از نگهداری هر گونه وجه نقد، اشیاء قیمتی، طلا و جواهرات در منزل خودداری کنند.