انفجار گاز جان سه عضو خانواده را در شیراز گرفت

انفجار گاز جان سه عضو خانواده را در شیراز گرفت
نشت شدید گاز علت این حادثه هولناک بود

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: انفجار و آتش سوزی هولناک در ساختمان مسکونی روستای کرونی شیراز، سه عضو خانواده  را به کام مرگ کشاند و دو عضو دیگر را به شدت مصدوم کرد.

محمدهادی قانع روز دوشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: طی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ و اطلاع رسانی این حادثه، بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۱۷ با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز، حوالی ساعت ۱۱ شب گذشته خود را به روستای کرونی رساندند.

وی افزود: یک واحد مسکونی در طبقه دوم یک ساختمان دو طبقه، دچار انفجار و آتش سوزی شده و شعله های آتش از درب و پنجره های این واحد مسکونی به بیرون زبانه می کشید.

قانع با اشاره به حضور خانواده ۵ نفره در زمان وقوع حادثه در منزل مسکونی ادامه داد: نیروهای عملیاتی به سرعت به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول، پس از قطع جریان اصلی برق ساختمان، با استفاده از لوله های آبرسانی و تجهیزات خاموش کننده، عملیات مهار شعله های آتش را آغاز کردند.

وی اضافه کرد: همزمان گروه دیگری از آتش نشانان پس از مجهز شدن به دستگاه های تنفسی، وارد ساختمان شدند و پس از جستجو، یک نفر مرد حدودا ۳۸، مادر خانواده، دو پسر ۱۵ و ۷ ساله و دختر ۱۲ ساله را که به شدت دچار سوختگی شده بود را از میان دود و حرارت خارج کرده و برای انجام معاینات پزشکی، تحویل امدادگران اورژانس دادند.

قانع خاطرنشان کرد: متاسفانه پس از انجام معاینات پزشکی از سوی عوامل اورژانس، مشخص شد سه عضو خانواده شامل فرزند ۱۲ و ۷ ساله و مادر در دم جان باخته و پدر و پسر ۱۵ ساله که به شدت مصدوم شده بودند به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی عنوان کرد: نیروهای عملیاتی در کوتاه ترین زمان ممکن، شعله های آتش را پیش از سرایت به طبقه اول مهار و کاملا خاموش کردند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز تصریح کرد: استفاده از سیلندر پیک نیکی و کپسولی و نشت شدید گاز علت این حادثه هولناک بود، شدت انفجار به حدی بود که ساختمان دچار تخریب شد و سه نفر از اعضای خانواده در دم جان باختند.