انعقاد تفاهم‌نامه ۵۴ میلیارد تومانی میان استانداری کهگیلویه و بویراحمد و وزارت نفت

انعقاد تفاهم‌نامه ۵۴ میلیارد تومانی میان استانداری کهگیلویه و بویراحمد و وزارت نفت

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: تفاهم‌نامه ای میان وزارت نفت واستانداری به ارزش ۵۴ میلیارد تومان در راستای بهبود زیرساخت‌های فرهنگی و عمرانی استان منعقد شد.

کیامرث حاجی‌زاده روز چهارشنبه در نشست بررسی پروژه‌های نفتی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: ۱۷ میلیارد تومان این اعتبار به حوزه فرهنگی شهرهای نفتی کهگیلویه و بویراحمد همچون مصلی و گلزار شهدای باشت و حوزه علمیه اختصاص یافته است.

حاجی‌زاده بیان کرد: هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر لوله نفتی در سطح استان وجود دارد که عشایر و مردم منطقه حفاطت و حراست از این لوله‌ها را بر عهده دارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بر ایجاد زیرساخت‌ها در استان با همکاری و مساعدت وزارت نفت تاکید کرد و ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در استان وجود داشت طولانی شدن روند احداث پروژه‌ها بود که تلاش شد این روند کاهش پیدا کرد و استان به کارگاه عمرانی تبدیل شد.

وی با اشاره به ایجاد منطقه ویژه انرژی در گچساران، تصریح کرد: گچساران کریدور صادرات نفت ایران است لذا جاده‌هایی که در مناطق نفتی استان خصوصا گچساران_ باباکلان و گناوه است هر چه سریعتر به بهره‌برداری برسد.

حاجی‌زاده عنوان کرد: ۴۰۰ میلیارد تومان برای چهار خطه شدن محور کوپن_ بوستان در جاده شیراز به گچساران اختصاص داده شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: این استان محروم است لذا وزارت نفت در زمینه مبلمان شهری به کمک شهرداری‌های استان خصوصا مناطق نفت‌خیز بیاید.

وی با اشاره به لزوم ساخت بیمارستان سوانح و سوختگی در استان، گفت: علوم پزشکی با حمایت مجموعه استان این موضوع را پیگیری کند.

وی بیان کرد: وزارت نفت کمک کند تا مدارس کانکسی از استان جمع‌آوری شود، ضمن اینکه برای احداث چمن‌های مصنوعی وزارت نفت به ورزش استان کمک کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: وزارت نفت در ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و عمرانی به طور جدی به استان کمک کند.

وی ادامه داد: اوج محرومیت استان را در منطقه پهنوک بهمئی شاهد هستیم، منطقه‌ای که جاده روستایی و آب آشامیدنی پایداری ندارد و تنها از نعمت برق برخوردار است.

حاجی‌زاده با گلایه از بی‌مهری برخی رسانه‌ها، افزود: ۱۱.۲ درصد تلفات انسانی در کمربندی یاسوج اتفاق افتاد که برای این محور اعتبار گذاشته شد و باند اول این پروژه تا کمربندی مختار آماده بهره‌برداری است اما رسانه‌ها بر این باورند که پروژه لاک‌پشتی پیش می‌رود.

 وی تصریح کرد: مشکلات زیادی در باند دوم کمربند گچساران وجود دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۰ میلیارد تومان به این پروژه، ۱۰ میلیارد به پروژه باند دوم باشت و پنج میلیارد به محور لیکک_ جایزان اختصاص داده شده که از وزارت نفت می‌خواهیم اعتبار بیشتری به این پروژه‌ها اختصاص دهد.

وی با اشاره به مساعدت وزارت نفت به طرح‌های حوزه بهداشت و درمان، افزود: هفت میلیارد تومان برای رایگان شدن حق انشعابات مددجویان بهزیستی و کمیته امداد اختصاص یافت.

وی عنوان کرد: اصلاح شبکه آب گچساران و فاضلاب بهمئی، بیمارستان سوانح و سوختگی و ایمن‌سازی تنگ چویل از مصوبات جدید این جلسه است.