انجام توافق اولیه برای آغاز مطالعات تهاتر نفتی  راه‌آهن بوشهر-شیراز

انجام توافق اولیه برای آغاز مطالعات تهاتر نفتی  راه‌آهن بوشهر-شیراز

نماینده بوشهر، دیلم و گناوه در مجلس شورای اسلامی گفت: در نشستی با وزیر نفت مساله تامین اعتبار  راه‌آهن بوشهر – شیراز بررسی و مقرر شد تا مطالعات اولیه برای شناسایی و هماهنگی منبع تهاتر نفتی آغاز شود.‌

عبدالکریم جمیری افزود: یکی از محور‌های نشست بحث و بررسی با جواد اوجی وزیر نفت تکمیل راه آهن بوشهر به شیراز بود که در سفر رئیس جمهور به بوشهر، بهره گیری از ظرفیت تهاتر نفتی برای تامین اعتبار مورد نیاز آن وعده داد و به دنبال آن نشست‌هایی نیز برگزار شد، اما به دلایلی این جلسه‌ها متوقف مانده است.

وی ادامه داد: یکی از این دلایل لزوم شناسایی و هماهنگی منبعی بود که بتواند در این میدان حضور یابد و این اعتبار را بپذیرد که مجری طرح برای این اقدام اعلام آمادگی کرد تا بزودی مطالعات در این زمینه آغاز شود.

جمیری افزود: پس از آن با موافقتی که وزارت نفت در این ارتباط خواهد داشت و مقدماتی که در نشست روز‌های گذشته با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه فراهم شد، فرایند اجرایی این طرح حیاتی ادامه می‌یابد.

وی اظهار داشت: این نشست‌ها برای حل مساله تامین اعتبار راه آهن بوشهر بسیار مهم بود تا بتوانیم این مساله را حل شده ببینیم.