انبار آتشین کتاب در خیابان دهنادی شیراز مهار شد

انبار آتشین کتاب در خیابان دهنادی شیراز مهار شد

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز بیان کرد: شامگاه گذشته ۲۰ آبان شعله‌های سرکش آتش انبار قدیمی کتاب در خیابان دهنادی شیراز را محاصره کرد، این حادثه با تلاش آتش نشانان چهار ایستگاه عملیاتی درحالی مهار شد که شعله های آتش هر لحظه منازل و مغازه های اطراف محل حادثه را تهدید می کرد.

محمدهادی قانع روز شنبه در این باره  گفت: ساعت ۲۰ و ۲۵ دقیقه شب گذشته ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۱، زبانه‌های آتش به همراه دودی سیاه از یک انبار کتاب ۳۰۰ متری در خیابان دهنادی به آسمان برخاسته بود.

وی ادامه داد: با مخابره این خبر توسط رهگذران، زنگ آماده‌باش در چهار ایستگاه آتش‌نشانی به صدا درآمد و نیروهای عملیاتی با توجه به اهمیت مکان حادثه، وجود ساختمان های قدیمی و مغازه های مملو از کتاب سریعا در محل حاضر شدند.

قانع اضافه کرد:  بررسی‌های اولیه نشان می‌داد گستردگی آتش بسیار زیاد است،بافت قدیمی محل حادثه و نیز وجود مقادیر زیادی از اقلام قابل اشتعال و تندسوز هر لحظه بر شدت دود و آتش می‌افزود.

این مقام مسئول گفت: آتش‌نشانان بلافاصله با استفاده از تجهیزات ایمنی و دستگاه‌های تنفسی وارد ساختمان  شدند، آتش گسترده بود و به همین دلیل آتش نشانان با تقسیم شدن به چند گروه از راه‌های مختلف ساختمان عملیات کنترل و تخلیه دود را قبل از سرایت به ساختمان های مجاور در یک عملیات نفسگیر گیر به انجام رساندند.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز تصریح کرد: به دلیل داشتن سقف شیروانی و مخروبه بودن محل حادثه هر لحظه امکان داشت شعله‌های آتش به مغازه ها و منازل اطراف سرایت و گسترش یابد که با حضور آتش‌نشانان به محل حادثه و شناسایی کانون‌های آتش‌سوزی و انجام اقدامات تخصصی از گسترش بیشتر آن جلوگیری شد و آتش‌نشانان توانستند در یک عملیات مستمر و نفسگیر،آتش را مهار و خاموش کنند و به هیچ منازل و مغازه های اطراف سرایت نکرد.

وی در پایان گفت: علت این حادثه توسط کارشناسان در حال بررسی است.