امکان انتقال روزانه بیش از ۴ هزار مسافر دریایی از ایران به قطر فراهم شد

امکان انتقال روزانه بیش از ۴ هزار مسافر دریایی از ایران به قطر فراهم شد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: امکان انتقال روزانه بیش از چهار هزار مسافر از طریق دریا به کشور قطر در ایام جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ وجود دارد.

علی‌اکبر صفایی روز دوشنبه در خصوص اعلام جزییات امضای سند همکاری دریایی بین ایران و قطر، گفت: سه فروند شناور مسافری و لندیگراف در رابطه با تبادلات تجاری، ارتباطات مسافری و خودرویی بین ایران و قطر آماده شده که می‌توانیم با استفاده از آنها روزانه بیش از چهار هزار نفر را از طریق دریا به کشور میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ منتقل کنیم.

وی اضافه کرد: همچنین در حال ظرفیت سازی جدید با استفاده از شناورهای کروز در اختیار سرمایه گذاران ایرانی هستیم که با توجه به نیاز کشور قطر توان خدمت رسانی در راستای استفاده از ظرفیت‌های جام جهانی را افزایش دهیم.

صفایی یادآور شد: در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم و سفر رییس جمهور به کشور قطر از ماه‌ها قبل برنامه ریزی‌هایی برای امضای توافقنامه دریایی و بندری انجام شد و در نهایت در سفر اسفند ماه سال گذشته آیت الله رییسی به قطر این سند به امضا رسید.

وی گفت: امروز نیز در جریان سفر ۲ روزه وزیر حمل و نقل و ارتباطات کشور قطر به جزیره کیش اسناد همکاری نحوه اجرای این توافقنامه به امضا رسید که براساس این توافقات حرکت شناورهای باری و مسافری و لنج‌ها به قطر با شرایط و استانداردهایی آزاد شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد: از فردا با همکاری استانداران، تعاونی لنج داران و فرماندران سه استان جنوبی هرمزگان، بوشهر و خوزستان نحوه تردد این شناورها را برنامه ریزی خواهیم کرد.

وی افزود: با تردد دریایی برای انواع شناورها در مسیر قطر رونق اقتصادی ویژه برای مردم ساحل نشین و تعاملات تجاری بین ۲ کشور فراهم می‌شود.

صفایی با بیان اینکه بدون شک نیازهای کشور قطر در ایام برگزاری جام جهانی فوتبال افزایش پیدا می‌کند و آسان‌ترین، ارزان‌ترین و ایمن‌ترین روش پشتیبانی از قطر و مهمانان آن، حمل و نقل دریایی خواهد بود اظهار داشت: این سازمان به دنبال آماده سازی تمامی زیرساخت‌ها برای خدمت رسانی در ایام جام جهانی برای مسافران ایرانی و برخی گردشگران خارجی است.