امدادرسانی جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به ۸۳ نفر حادثه دیده در بارش‌های اخیر

امدادرسانی جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به ۸۳ نفر حادثه دیده در بارش‌های اخیر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به همت نجاتگران معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان با پوشش امدادی ۷ حادثه جاده‌ای، سیل و آبگرفتگی به ۸۳ نفر حادثه دیده خدمت‌رسانی شد. 

کاظم فلاحی دوست افزود: با ورود سامانه بارشی جدید و صدور هشدار سطح نارنجی، این جمعیت با فعالیت تعداد ۶۰ نیروی عملیاتی روزانه در ۱۲ پایگاه ثابت و موقت و۷ پایگاه امداد و نجات بین شهری و استفاده از ۳۲ خودرو آمبولانس، ست نجات و کمک دار امدادی موفق به پوشش هفت حادثه و امدادرسانی به ۸۳ حادثه دیده در ۴۸ ساعت گذشته شد.

وی در تشریح خدمات امدادی ارائه شده در سوانح جوی دو روز گذشته اظهارکرد: از ابتدای بارش ها تا ساعت ۱۴ امروز سوم دی، مناطق گسترده ای از استان متاثر از برف و کولاک و آبگرفتگی بوده‌اند که در ۷ مورد حادثه به خدمات امدادی نیاز بود، با تلاش امدادگران آبگرفتگی ۱۱ واحد مسکونی تخلیه شد و برخی اقلام زیستی از جمله نایلون، پتو، برنج و کنسروجات(۱۸۲ قلم) میان حادثه‌دیدگان توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با بارش برف و شروع زمستان با حجم عظیمی از تصادفات جاده‌ای به دلیل رعایت نکردن نکات مربوط به رانندگی در برف و زمستان روبه‌رو می‌شویم. رانندگی هنگام تگرگ، بوران و برف باید با احتیاط صورت گیرد و در صورت گرفتار شدن در کولاک و بوران سعی کنند در گوشه ای خارج از مسیر توقف کنند و ضمن تماس با سرشماره ۱۱۲ و اطلاع عوامل امدادی، چراغ های خطر را روشن بگذارند و هرساعت ۱۰ دقیقه موتور و بخاری خودرو را روشن بگذارند تا نیروهای امدادی به آنها ملحق شود.

به نقل از روابط عمومی هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد، فلاحی دوست به رانندگان توصیه کرد در صورت لزوم سفر در شرایط بارش نزولات الهی در جاده های مواصلاتی و باتوجه به کوهستانی بودن اکثر مسیرها در استان سعی کنند باسرعت مطمئنه و به صورت یکنواخت حرکت کنند، قبل از رسیدن به پیچ ها از سرعت خود بکاهند، در سراشیبی ها از دنده سنگین استفاده کنند و از ترمز گرفتن ناگهانی اجتناب کنند و در صورت بارش برف از زنجیر چرخ استفاده کنند تا ان شاء الله با سلامتی وصحت کامل سفر خود را به پایان برسانند.