امتیازی بین ‎المللی که از بوشهر می ‎رود!

مخالفت محیط زیست استان با احداث پیست بین المللی قایقرانی در دهکده گردشگری بوشهر

امتیازی بین ‎المللی که از بوشهر می ‎رود!

هرچند ورزش قایقرانی بوشهر از رشته های فعال و مدال آور استان است و به گفته ر ئیس آن جزو سه هیات برتر کشور می باشد، اما با گذشت چندین سال از مصوبه هیات دولت، پیست بین المللی قایقرانی اجرایی نشده است.

با ادامه مانع تراشی محیط زیست، احتمالا امتیاز پیست بین المللی قایقرانی از بوشهر به استان دیگری داده می شود.

به گزارش خلیج فارس؛ هرچند ورزش قایقرانی بوشهر از رشته های فعال و مدال آور استان است و به گفته رییس آن جزو سه هیات برتر کشور می باشد، اما با گذشت چندین سال از مصوبه هیات دولت، پیست بین المللی قایقرانی اجرایی نشده است.

بهانه تراشی محیط زیست

مخالفت محیط زیست استان با احداث این پیست در دهکده گردشگری بوشهر در بزرگراه امام علی در شرایطی می باشد که به عقیده برخی متخصصان این حوزه، راه اندازی پیست قایقرانی مشکلی برای محیط زیست منطقه پیش نمی آورد و حتی لایروبی در آبرهه می تواند خور سلطانی را از وضعیت فعلی نجات داده و امکان قایق سواری در را آن فراهم کند که یک فرصت گردشگری برای شهر بوشهر می باشد. 

در همین زمینه چندی پیش مهدی برنا کارشناس زیست شناسی دریا اظهار داشت: درختان حرا در هنگام راه اندازی هیات قایقرانی از سوی ورزشکاران کاشته شده و پروژه پیست قایقرانی را طوری طراحی کرده بودیم که اکوسیستم حفظ شده و سلامت ورزشکاران نیز تامین شود که متاسفانه دیده می شود سخت گیری ها فقط در استان بوشهر بوده و مسولان محیط زیست کشور نیز راضی هستند.

رضا خدایی کارشناس عمران و مشاور این هیات نیز عنوان کرد: بدلیل بی توجهی مسولین آب ورودی به حوضچه قایقرانی به نصف کاهش پیدا نموده و کف شویی بخوبی انجام نمی شود به نظر می رسد علت بی توجهی جهت خشک شدن این قسمت تصمیم جهت ساخت و سازهای احتمالی است که به واسطه قیمت این منطقه برای منفعت طلبان مقرون به صرفه نیست که قایقرانان در آن به ورزش بپردازند.

امتیازی که از بوشهر به استان دیگری داده می شود

بهروزیان فرد، مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر گفته: در موضوع احداث پیست بین المللی قایقرانی در بوشهر مخالفت‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر همچنان مانع تحقق این مهم است و با تداوم این رویکرد این پروژه از استان گرفته و در استانی دیگر احداث خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت پروژه انتظار می‌رود با یک رویکرد تعاملی و حفظ محیط زیست وضعیت اجرای این پروژه تعیین تکلیف شود.