آیت الله دژکام: "استقلال" دستاورد انقلاب است

آیت الله دژکام:  "استقلال" دستاورد انقلاب است

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: استقلال و قرار دادن خداگرایی در مقابل انسان محوری و اومانیسم غربی مهمترین دستاورد و تدبیر انقلاب اسلامی که به دست ما ایرانی ها رقم خورده است و با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست.

آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز اظهار کرد: اولین حکومت دینی پس از حدود سیصد سال توسط ما ایرانی ها که همیشه طرفدار خدا، ایمان و تقوا بوده ایم رقم خورده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: فلسفه ایرانی ما پیش از اسلام هم حکومت را به خدا ارتباط می داده است و جنبه دینی برای آن قائل می‌شده است. هیچ کس نمی تواند ایمان خود را با مال دنیا عوض کند.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: استقلال هم از دیگر  دستاوردهایی است که جنبه دینی، عقلی و ایرانی دارد. 

وی گفت: از نظر تاریخی ایران کشوری است که برای استقلال و عظمت خود در طول تاریخ با اقتدار ایستاده است و در تاریخ کشور ما این عظمت را همیشه می یابیم و از نظر عقلی و عقلایی هم زیر بار ذلت دشمن زندگی کردن صحیح نیست. 

آیت‌الله دژکام گفت: استقلال هم قابل مقایسه با مسائل مادی نیست و کشورهایی که در دنیا عزتمند بوده‌اند، همیشه پای استقلال خود جان و خون داده اند و ایستادگی کرده اند.

وی بیان داشت: با مشاهده وضعیت عراق و افغانستان متوجه خواهیم شد که با ایستادگی می توانیم موجبات فرار دشمنان را فراهم کنیم. در ایران قبل انقلاب هم با وجود کاپیتولاسیونی که گذاشتند باز هم شاهد حضور مستشارهای آمریکایی بودیم و افسران و نیروهای نظامی ما تحت سلطه آنها بودند. امام برای مخالفت با کاپیتولاسیون سال ۴۲ هزینه بسیاری داد. این استقلال و عظمت امروز هم به نحو کامل در کشور وجود دارد، هرچند برخی تلاش دارند آب را گل آلود کنند. 

آیت‌الله دژکام گفت: در عرصه های دیگر هم دستاوردهای بسیاری داریم. اما این جنگ طولانی ملت ما بر علیه ظلم، ستم، بی‌عدالتی و استکبار در جهان در دو جبهه کار می کند. جنگ گسترده است ولی دو جبهه فعال داریم. 

وی عنوان کرد: اقتصاد و فرهنگ دو جبهه این جنگ هستند که ملت انقلابی ما همان هوایی که محرومیت بیشتری می کشند هر سال به میدان می آیند و می گویند ما پای این ارزش های انقلاب جمهوری اسلامی ایستاده ایم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: امیدواریم تذکرات مشفقانه و دلسوزانه رهبر معظم انقلاب نسبت به مجموعه های که باید تلاش بیشتری داشته باشند به نتیجه برسد و این مجموعه ها باعث شادی روح شهدا و دعای خیر مردم و مستضعفین برای مسئولان شایسته کشور شود.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در باب خودروسازی و صنعت لوازم خانگی گلایه کردند اما بی کفایتی و ناکارآمدی مدیران و تدابیری که تولیدکنندگان می اندیشند باعث شده در زمینه اقتصادی با مشکلات عدیده ای روبه رو شویم.

وی گفت: برخی مدیریت ناکارآمد خود را به جان مردم خالی می کنند و در این عرصه جنگ، سرباز دشمن شدند. متأسفانه پولهایی با مبالغ بسیار بالا در جیب این افراد می رود اما هنوز سیر نمی شوند. اما یک عده در چنین شرایطی با محرومیت دست و پنجه نرم می‌کنند.

 نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نامگذاری سه شنبه نوزدهم بهمن ماه به عنوان روز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: افتخاری که نیروی هوایی ارتش در نوزدهم بهمن ۵۷، سه روز قبل از پیروزی انقلاب در محضر امام آفریدند و ولایت فقیه را که با جان پذیرفته بودند عملا به نمایش گذاشتند برای همیشه این تاریخ ماندگار است و سند افتخار ارتشیان، نیروی هوایی و سند افتخار همه ملت ما است.

آیت الله دژکام گفت: این ملت همواره در دامن خود جوانان حق خواه، حق طلب، پایبند به عدل، انصاف، ایمان و تقوا را رشد داده است و این صحنه ها برای تاریخ ملت ایران جاودانه ماند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اضافه کرد: جمعه ۲۲ بهمن ماه نیز مطابق با آنچه که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اعلام می کند به منظور پاسداشت این یوم‌الله بزرگ به میدان خواهیم آمد.