امباپه و مسی به دنبال شکستن رکورد 40 ساله

امباپه و مسی به دنبال شکستن رکورد 40 ساله

آرژانتین و فرانسه ممکن است که در فینال جام جهانی قطر مقابل هم قرار بگیرند و لیونل مسی و کیلیان امباپه دو ستاره پی اس جی نیز فرصت شاهکاری تاریخی را دارند.

مسی آخرین جام جهانی دوران فوتبالش را تجربه می کند که عملکرد درخشانی هم داشته است. لئو در دو بازی مقابل مکزیک و استرالیا عنوان بهترین بازیکن میدان را کسب کرده و در جام جهانی چهار گل زده که فقط امباپه با پنج گل بالاتر از اوست. مسی در سن 35 سالگی می خواهد طلسم 36 ساله آرژانتین در زمینه قهرمانی در جام جهانی را بشکند.

البته مسی و امباپه دو ستاره پی اس جی می توانند رکوردی دیگر را هم بشکنند: کسب عنوان آقای گلی و بهترین بازیکن جام جهانی و همچنین قهرمانی مسابقات. آخرین باری که بازیکنی چنین کاری را کرد، پائولو روسی بود که در سال 1982 در جام جهانی در اسپانیا خوش درخشید و عنوان بهترین گلزن و بهترین بازیکن مسابقات را کسب کرد و جام را هم بالای سر خود برد.

از زمان روسی به بعد هیچ بازیکنی نتوانسته هر سه افتخار را با هم کسب کند اما مسی و امباپه در صورت قهرمانی شانس این کار را دارند. مسی و امباپه مدعیان اصلی آقای گلی جام جهانی هستند و اگر تیمشان به قهرمانی برسد، شانس کسب جایزه بهترین بازیکن مسابقات را دارند. البته مسی و امباپه پیش از آن باید به مصاف کرواسی و مراکش بروند.