امام جمعه شیراز: محورهای شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی قابل رد و انکار نیست

در رژیم شاه مردم در سرنوشت خود دخیل نبودند اما اکنون هستند

امام جمعه شیراز: محورهای شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی قابل رد و انکار نیست

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با بیان اینکه، شعار اصلی سال 57 استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، بود که چهار محور اصلی داشت، تاکید کرد که هیچ یک از این محورهای چهارگانه قابل رد و انکار نبوده است.

آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های امروز نماز جمعه شیراز ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، بیان کرد: امسال همانند سال های گذشته مراسم اعتکاف در مسجد جامع شهدای شیراز برگزار می شود و امید است در این مراسم معنوی عبادات عزیزان به احسن از سوی خداوند پذیرفته شود.

وی به میلاد امام علی(ع) و روز پدر هم اشاره و عنوان کرد: پدر بودن یک شاخصه‌هایی دارد. در روایتی از حضرت امام علی(ع) نقل شده که رفتار پیامبر آنقدر کریمانه بود که برای همه مردم در حکم پدر بود.

نماینده ولی فقیه در فارس تاکید کرد: ما هم اگر می‌خواهیم عنوان پدر بودن را داشته باشیم، باید سعی ‌کنیم صفات این بزرگواران در ما وجود داشته باشد

آیت الله دژکام به مناسبت دیگری در روز دوشنبه ١٧ بهمن ماه که روز وفات حضرت زینب کبری (س) است اشاره کرد و خواستار برگزاری مجالس و محافلی ویژه برای این بانوی مقاومت و صبر و بردباری که پیام کربلا را به همه عالم رساند، شد.

وی به روز نیروی هوایی در که مقارن با چهارشنبه ۱۹ بهمن ماه است هم اشاره و بیان کرد: نیروی هوایی ارتش در ابتدای انقلاب دل همه مردم را گرم کرد و عظمت و اقتدار خود را به نمایش گذاشت و همه دنیا را مبهوت خود کرد و هرچه زمان بگذرد ما مدیون این عزیزان بوده و هستیم.

نماینده ولی فقیه در فارس اضافه کرد: البته مسیر ارتش و نیروی هوایی از آن روز شروع شد و بعدها افتخارات فراوان آفریدند.

آیت الله دژکام یک نمونه از چهره‌های تابان نیروی هوایی را شهید والا مقام شهید عباس دوران معرفی کرد؛ شهیدی که به قلب دشمن در بغداد زد تا عظمت ایران و اسلام را یک بار دیگر اثبات کند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اضافه کرد: شهید دوران مرد بزرگی بود که با حرکت قهرمانانه خود به دشمنان اسلام اثبات کرد که هدف آنها که نابودی ایران اسلامی بود، تحقق پیدا نخواهد کرد.

امام جمعه شیراز ضمن قدردانی از تمام مجاهدت ها نیروی هوایی ارتش، خواستار عزت روز افزون و سربلندی همه آنها شد.

آیت الله دژکام ادامه داد: محوری ترین شعاری که ما در سال ۵۷ سر داده شد "استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی" بود؛ این شعار چهار محور دارد که هیچ کدام از این چهار محور اصلی که برگرفته از آرمان‌های انقلاب اسلامی بود، قابل رد و انکار نیست.

امام جمعه شیراز در پاسخ به این پرسش که با کدام‌ یک از این محورها می‌توان مخالفت کرد؟ و آیا ما می‌خواهیم استقلال نداشته باشیم؟ گفت: قطعا هیچ جوانمردی اینها را قبول ندارد.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه چه کسی با آزادی مخالف است؟ جمهوریت را چه کسی می‌تواند منکر شود؟ آیا کسی می‌خواهد بگوید رای و نظر مردم دخیل نباشد؟ عنوان کرد: در رژیم شاه مردم در سرنوشت خود دخیل نبودند اما اکنون هستند.

آیت الله دژکام گفت: امام‌ روز اولی که وارد کشور شد، خطاب به فرماندهان نظامی گفت "ما می‌خواهیم شما آقای خودتان باشید"، این یعنی استقلال و آمریکایی‌ها می‌گفتند فرماندهان شما باید نوکر افسران ما باشند حال کدام را می‌پسندیم؟