امام جمعه شیراز: احتکار، عدالت را در جامعه از بین می‌برد

امام جمعه شیراز: احتکار، عدالت را در جامعه از بین می‌برد

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: احتکار موجب عدم توزیع عادلانه کالا و خدمات در جامعه خواهد شد حتی اگر نظارت در حد اعلا باشد.

آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز عید فطر بیان کرد: در دعاهای نماز عید فطر ٩ بار فریاد زده می‌شود که خداوند اهل تقوا است و باید انسان به خاطر این تقوایی الهی ترسید.

وی ادامه داد: دیگران کسی نیستند که انسان بخواهد از او بترسد و هرچه قدر هم که فرد به بالاترین درجات اجتماعی برسد باز هم مرگ در انتظار اوست اما خداوند همواره در حال نظارت بر اعمال بشر است.

امام جمعه شیراز ادامه داد: اگر کسانی در عبادات ماه مبارک رمضان کوتاهی کرده‌اند تا فرصت هست نسبت به جبران این کوتاهی اقدام کنند.

وی تصریح کرد: رهبری سال جاری را سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری کرده‌اند و انتخاب نام سال با مسائل اقتصادی نشان دهنده آن است که جامعه نیازمند برخی از مسائل است از این رو با نام گذاری سال به مسائل اقتصادی مسیر حرکت انقلاب و نظام، معین می‌شود.

آیت الله دژکام افزود: باید با توجه به توانمندی‌های داخلی زمینه توسعه اقتصاد داخلی را فراهم کرد این در حالی است که همه آحاد جامعه باید در توسعه اقتصاد مقاومتی نقش آفرین باشند و مردم در کنار دولت قرار بگیرند تا بتوان تولید را افزایش داد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اظهار کرد: باید هرچه پول در اختیار داریم در مسیر تولید قرار دهیم تا بتوان تولید در جامعه را توسعه داد این در حالی است که اگر احتکار در جامعه وجود داشته باشد هرچه قدر نظارت‌ها افزایش یابد باز هم نمی‌توان عدالت اجتماعی را در توزیع کالا اجرایی کرد.

آیت الله لطف الله دژکام یادآور شد: در استان فارس قرار است با توجه به نقشه مهندسی فرهنگی زمینه توسعه فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی ایجاد شود تا بتوان استانی پیشرو در کشور بود.

گفتنی است صبح امروز، سه‌شنبه، نماز عید فطر در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع)، پس از قرائت دعای ندبه، به امامت آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز برپا شد.