امام جمعه شیراز: شهادت برای روحانیت افتخاری همیشگی است

امام جمعه شیراز: شهادت برای روحانیت افتخاری همیشگی است

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه روحانیت همیشه در تحمل سختی ها در صف اول قرار دارد، گفت: شهادت برای روحانیت افتخاری همیشگی است.

آیت الله لطف الله دژکام دوشنبه در آیین یادواره ۳۵۰ روحانی شهید فارس بیان داشت: اگر نقش آفرینی عالمان دینی مورد غفلت قرار گیرد، ضررهای جبران ناپذیری متوجه جامعه خواهد شد از این رو جایگاه عالمان دینی در مسیر رشد جامعه بسیار مهم است.

وی به  شهادت‌های پی در پی روحانیت در تاریخ معاصر ایران اشاره کرد و بیان داشت: توجه به نقش روحانیت برای آینده انقلاب اسلامی لازم و بسیار ضروری است.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: شهادت برای روحانیت افتخاری همیشگی است و بر اساس آمار موجود در بنیاد شهید، در جریان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی روحانیت حدود  ۹ هزار نفر رزمنده به جبهه ها اعزام کرده که به تناسب جمعیت آن زمان، روحانیت جمعیت زیادی دارد.

وی اضافه کرد: روحانیت حدود چهارهزار شهید در دفاع مقدس داشته است که نشان از ایثارگری و زندگی این قشر را دارد.

همچنین در این مراسم سردار محمدجعفر اسدی از فرماندهان دفاع مقدس گفت: استان فارس شهدای روحانی و مهراب زیادی دارد که باید همه آنها به خوبی معرفی شوند.

وی ادامه داد:آنچه که ما در جبهه رزمنده یا شهید داشتیم، محصول به کارعلما بود هر چند آنها هم در جبهه‌ها حضوری پرشور داشتند.

اسدی تاکید کرد: ما در زندگی روزمره اسیر ابزارها شده ایم ضمن اینکه ابزارها برای رسیدن به هدف کارایی ندارند و آن چیزی که ما را به هدف می رساند، قلب و عقل سلیم و توکل واقعی به خداوند است.