امام جمعه بوشهر: نمایندگان مجلس باید خود را مدیون مردم بدانند

امام جمعه بوشهر: نمایندگان  مجلس باید خود را مدیون مردم  بدانند

امام جمعه بوشهر گفت: با مسببان حادثه متروپل آبادان برخورد عبرت آموز شود تا دیگر شاهد چنین حوادثی در کشور نباشیم.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وظیفه اصلی مجلس حل مسائل اساسی کشور است، اظهار داشت: قوه قضائیه، مجریه و مقننه چند ضلع مدیریت کشور هستند که مجلس شورای اسلامی از ضلع‌های مهم هندسه مدیریت در کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از نظر رهبر معظم انقلاب، انقلابی بودن بسیار مهم است اما مهم‌تر از انقلابی بودن، انقلابی ماندن است گفت: چه بسیار افرادی که در آغاز انقلابی بودند اما در مسیر دچار لغزش شدند.

امام جمعه بوشهر گفت: انقلابی فکر کردن و عمل کردن، ساده زیستی، مردمی بودن و مسئولیت پذیری از جمله مواردی است که نمایندگان مجلس باید آنها را سرلوحه خود قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه تجمل گرایی راه شیطان و خطری برای مسئولان است گفت: هر مسئولی که به سمت تجمل گرایی حرکت کرد بدانید در آینده نزدیک دچار انحراف و سقوط می‌شود.

صفایی بوشهری با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید پای قانونی که تصویب می‌کنند بایستند اضافه کرد: نمایندگان مجلس برخاسته از متن مردم هستند بر این اساس نمایندگان مردم باید این روحیه مردمی را حفظ کنند و خود را مدیون مردم بدانند و ضمن همکاری با دیگر قوا در یک کلام خود را هزینه انقلاب کنند.

وی با اشاره به پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی حادثه ریزش ساختمان متروپل و تاکید ایشان در خصوص برخورد با عوامل حادثه متروپل افزود: نباید مسئولان بعد از وقوع چنین حوادثی به فکر علاج واقع بیفتند بلکه باید با برنامه ریزی و نظارت دقیق و انجام کار اصولی از بروز چنین حوادث دلخراشی پیشگیری کنند.

صفایی بوشهری با تأکید بر برخورد عبرت‌آموز با مسببان حادثه تلخ در آبادان اضافه کرد: این نگاه مورد توجه ویژه دولت مردمی، جهادی و انقلابی سیزدهم قرار گرفته شود تا دیگر شاهد این حوادث نباشیم و مسئولان باید هرچه سریع‌تر صحنه را مدیریت و از آلام مردم و مصدومان این حادثه بکاهند.

امام جمعه بوشهر با محکوم کردن ترور ناجوانمردانه شهید حسن صیاد خدایی گفت: این شهید بزرگوار مدافع حرم و در مبارزه با داعش و صهیونیزم بین الملل گام برداشته است.

وی ادامه داد: آن کسانی که ادعای دفاع از حقوق بشر دارند، کسانی که از حقوق بشر دفاع می‌کنند و جان می‌دهند را تروریست معرفی می‌کنند و خود که از پایه گذاران داعش و سایر گروه‌های تروریستی هستند را مدافع حقوق بشر معرفی می‌کنند به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب مساله جهاد تبیین را در جامعه مطرح می‌کنند.