اقلید، اقلیم سرمای استخوان‌سوز

تناقض قرارگیری سردترین شهر کشور در اقلیم ۲ تعرفه‌های گازبها

اقلید، اقلیم سرمای استخوان‌سوز
سردترین نقطه‌ کشور

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، دشت نمدان اقلید با ثبت رکوردهای منفی ۲۸، منفی ۲۵ و منفی ۱۵ درجه‌ی سانتیگراد، طی روزهای اخیر به عنوان سردترین نقطه‌ کشور شناخته شد.

سرمای اقلید اما در تابستان و بهار نیز شگفتی می‌آفریند؛ دمای منفی ۴ درجه سانتیگراد دشت نمدان اقلید در شهریور امسال، خسارت شدید بیش از هزار میلیاردتومانی به محصولات کشاورزی را موجب شد.

بر اساس اقلیم‌بندی شرکت ملی گاز ایران، سردترین نقاط کشور در اقلیم یک قرار دارند و برای مشترکانی که در این اقلیم زندگی می‌کنند، شرایط آسان‌تری در پرداخت گازبها درنظر گرفته شده است.

نکته‌ جالب توجه اما آنجاست که اقلید با وجود معرفی‌های متعدد ازسوی سازمان هواشناسی به عنوان سردترین منطقه‌ کشور در روزهای اخیر، در اقلیم ۲ تعرفه‌ی گازبهای خانگی قرار دارد؛ تناقضی که برای مردم این شهر قابل هضم نیست، قبض‌های گازی که اخیرا صادر شد و نارضایتی مردم را در پی داشت، کام اقلیدی‌ها را بیشتر تلخ کرد.

حیدری، رئیس شرکت گاز شهرستان اقلید به خبرنگار فارس گفت: اقلیم‌بندی را سازمان هواشناسی کشور بر اساس میانگین دمای بلندمدت به شرکت ملی گاز اعلام می‌کند.

به عقیده‌ی او البته، مخصوصا در مصارف پایین، این اقلیم‌بندی آنچنان خود را نشان نمی‌دهد.

به هر حال، درست است که به دستور رئیس جمهور، تخفیف ۷۰ درصدی تعرفه‌ی گازبها تا پایان سال ادامه می‌یابد؛ اما اقلید شهری نیست که از سرمای استخوان‌سوزش کوتاه بیاید.