اقشار کم‌برخوردار خوزستانی صاحب نیروگاه خورشیدی می‌شوند  

فاز اول: احداث ۴ هزار و ۵۰۰ نیروگاه خورشیدی

اقشار کم‌برخوردار خوزستانی صاحب نیروگاه خورشیدی می‌شوند   
صنعت برق، مازاد برق تولیدی را خریداری می کند

مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان گفت: در راستای حمایت از خانواده‌های کم درآمد در استان خوزستان تمهیدات لازم برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی در نظر گرفته شده و افراد کم برخوردار خوزستانی ضمن مالکیت نیروگاه اختصاصی، مازاد برق تولیدی خود را به صنعت برق می‌فروشند.

علی خدری، اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای پنج جانبه‌ میان وزارت نیرو، معاونت توسعه روستایی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و بسیج سازندگی منعقد شده که بر اساس آن با حمایت و همکاری این دستگاه‌ها ضمن شناسایی افراد و خانواده‌های واجد شرایط، تمام امکانات و تجهیزات و سرمایه لازم برای مالکیت نیروگاه خورشیدی در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان با بیان اینکه در فاز اول این تفاهم ۴ هزار و ۵۰۰ نیروگاه خورشیدی در استان احداث می‌شود، گفت: برق تولیدی این واحدها با بالاترین رقم یعنی هر کیلووات ساعت ۲۲ هزار ریال خریداری خواهد شد.

خدری ادامه داد: در اجرای این طرح تمام هزینه‌ها و سرمایه موردنیاز بدون دریافت ضمانت نامه بانکی با همکاری و هماهنگی بانک‌های عامل تامین خواهد شد.

وی عنوان کرد: مددجویان و افراد واجد شرایط هیچ‌گونه هزینه‌ای را به صورت مستقیم برای راه‌اندازی نیروگاه اختصاصی خود پرداخت نخواهند کرد و صرفا پس از راه‌اندازی نیروگاه و طی دوره تنفس، اقساط از هزینه فروش برق تولیدی، مستهلک خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان گفت: یکی از اهداف این طرح دانش‌بنیان علاوه بر اشتغال مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، تولید انرژی پاک است که باعث کارآفرینی و ایجاد تحول در نحوه‌ خدمت‌رسانی بر مبنای عدالت اجتماعی نیز خواهد شد.