افزایش باورنکردنی قیمت پیاز در استان فارس

افزایش باورنکردنی قیمت پیاز در استان فارس

افزایش قیمت پیاز طی هفته‌های اخیر در بازار استان فارس صدای شهروندان و مصرف کنندگان این محصول مهم که تقریبا رکن اصلی خوراک و پخت و پز جامعه است را در آورده است.

افزایش عجیب و غریب قیمت پیاز که نقش مهمی در سبد مصرف خانوار را دارد طی روزهای اخیر در بازار محصولات کشاورزی استان فارس موجبات نارضایتی و گلایه شهروندان را در پی داشته است.

بازدید میدانی از میوه فروشی های سطح شهر شیراز حکایت از قیمت ۲۵ تا ۴۰ هزار تومانی قیمت یک کیلوگرم پیاز سفید دارد.گرانی قیمت پیاز در سطح بازار در حالی رخ داده که به گفته فعالین این بخش کمبودی در حوزه تولید این محصول وجود ندارد .

براساس اظهارات مدیران میدان میوه و تره بار شیراز صادرات این محصول به یکی از کشورهای همسایه، باعث بروز این وضعیت و گرانی پیاز شده است.

پیاز براساس نرخ یک ماه گذشته حدود ۱۰۰ افزایش قیمت داشته و برهمین اساس نیز مسئولان مربوطه مدعی اند که طی روزهای اخیر جلوی صادرات این محصول کشاورزی نیز برای تعادل بخشی به قیمت ها در بازار گرفته شده است.

تسنیم نوشت: روند افزایشی قیمت صیفی‌جات پرمصرف به‌ویژه پیاز در شهرستان شیراز به‌دلیل نبود نظارت‌های مستمر و کاربردی سبب گلایه شهروندان شده است.

براساس گزارش مرکز آمار ایران، پیاز طی چند ماه گذشته بین محصولات سبزی و صیفی رکورددار افزایش قیمت بوده است و همچنان این رکورد ادامه دارد.

روند صعودی قیمت پیاز این روز‌ها در استان فارس و شهر شیراز به‌قدری سرعت گرفته که اشک مصرف‌کنندگان را درآورده است و بسیاری از خانواده‌ها قادر نیستند مطابق با نیاز خود  این کالای پرمصرف را خریداری کنند.

هرچند مسئولان بخش کشاورزی همواره اعلام می‌کنند که هیچ کمبود محصول داخلی وجود ندارد، اما بر قیمت سرسام‌آور این محصولات نظارتی ندارند و این عدم نظارت‌ها موجب شده است در این فشار‌های اقتصادی علاوه بر نارضایتی مردم سفره خانوار‌ها کوچک‌تر از قبل شود.

بیشتر بخوانید

رقابت پیاز و ارز!