اعمال محدودیت‌های کرونایی در شهرهای قرمز فارس

اعمال محدودیت‌های کرونایی در شهرهای قرمز فارس
در حال حاضر روند واکسیناسیون در فارس ۵۵ درصد تکمیل شده است

جانشین استاندار فارس در ستاد کرونا گفت: محدودیت های کرونایی بیشتر در شهرهای قرمز استان فارس اعمال می شود و مردم نیز هرچه سریعتر روند واکسیناسیون خود را تکمیل کنند.

اسماعیل محبی پور ظهر یکشنبه در نشست ستاد کرونا در استان فارس، عنوان کرد: ۳ سال مبارزه نفس گیر با ویروس کرونا داشتیم و خوشبختانه همراهی مردم و مسئولین باعث شد که نظام جمهور اسلامی از این آزمون سر بلند خارج شود.

وی ادامه داد: عدم تزریق واکسن کرونا باعث ضربه زدن به اجتماع و اقتصاد می‌شود برای همین باید تذکر بسیار داده شود که روند واکسیناسیون در فارس تکمیل گردد.

معاون استاندار فارس تصریح کرد: در حال حاضر روند واکسیناسیون در فارس ۵۵ درصد تکمیل شده و اگر به ۷۵ درصد برسیم به ایمنی جمعی رسیدیم.

محبی پور ادامه داد: شهرستان‌های گراش و سرچهان قرمز هستند بنا براین همه تجمعات فرهنگی و مذهبی، مسابقات ورزشی و برنامه‌های هنری تعطیل و جلسات بالای ۲۰ نفر، نماز جمعه و حمل و نقل درون و برون شهری با ظرفیت مشخص شده انجام شود.

معاون استاندار فارس تصریح کرد: شهرستان‌های نارنجی و زرد هم فرمانداران پایش کنند که با وضعیت قرمز مواجه نشوند.

وی تصریح کرد :۲۰ درصد بیماران کرونایی در حال حاضر کودکان هستند که هزینه‌های درمانی و بهداشتی آنها چند برابر بزرگسالان است و از طرفی تأثیر این بیماری بر کودکان در آینده نیز کامل مشخص نیست.