اعمال محدودیت برای پرمصرفان گاز طبیعی

اعمال محدودیت برای پرمصرفان گاز طبیعی
در فارس یک میلیون ۶۸۰ هزار مشترک گاز داریم

مدیرعامل شرکت گاز فارس از اعمال محدودیت برای مشترکان پرمصرف گاز طبیعی خبر داد.

علی اکبر میدانشاهی گفت: با توجه به سردتر شدن هوا در بیشتر مناطق استان تداوم جریان پایدار گاز طبیعی با همکاری مشترکان و مدیریت مصرف در بخش‌های مختلف امکانپذیر است.

وی با بیان اینکه در فارس یک میلیون ۶۸۰ هزار مشترک گاز داریم افزود: از این تعداد ۲۰ مشترک صنعتی و ۶۶۷۰ مشترک خانگی پر مصرف هستند که اگر در کاهش مصرف اقدام نکنند گازشان قطع می‌شود.

میدانشاهی گفت: با توجه به ناترازی تولید و مصرف گاز در کشور و به منظور استمرار جریان در بخش‌های خانگی و عمومی ملزم به اعمال محدودیت مصرف در بخش صنعت هستیم.

به گفته مدیر عامل شرکت گاز فارس؛ صنایع فولاد و سیمان با اعمال محدودیت مصرف روبرو هستند و این صنایع باید از طریق شرکت پخش فرآورده‌های نفتی نسبت به تامین سوخت مایع جایگزین اقدام کنند. میدانشاهی افزود: سایر صنایع مانند کاشی و سرامیک، قند و شکر و کوره‌های آجر‌پزی هم باید محدودیت مصرف ۵۰ درصد گاز را رعایت کنند و از سوخت دوم که از طریق شرکت پخش فرآورده‌های نفتی تامین می‌شود، استفاده نمایند.

مدیر عامل شرکت گاز گفت: در هماهنگی با استانداری مقرر شد ادارات، دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها دستگاه‌های گرمایشی را یک ساعت پس از آغاز کار روشن کرده و یک ساعت قبل از اتمام کار خاموش کنند و در طول روز حداکثر دمای ۱۸ درجه را رعایت نمایند.

این مقام مسئول خواستار خاموشی کامل دستگاه‌های گرمایشی در روز‌های تعطیل شد و افزود: مدارس و مراکز آموزش عالی باید در روز‌های تعطیل و ایامی که کلاس‌ها به صورت آنلاین برگزار می‌شود، نسبت به خاموشی وسایل گرمایشی اقدام کنند.