مشکلات اعلام دیرهنگام تعطیلی مدارس در شیراز

شماری از دانش آموزان برای ساعتی زیر باران ماندند

مشکلات اعلام دیرهنگام تعطیلی مدارس در شیراز
موضوع تعطیلی مدارس ساعت هفت صبح از رادیو اعلام شد

اعلام دیرهنگام تعطیلی مدارس در شهر شیراز به علت شدت بارندگی در روز سه‌شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱، مشکلاتی را برای برخی دانش آموزان و والدین آنها در پی داشت.

به گزارش ایرنا، کانال‌های خبری اداره کل آموزش و پرورش استان فارس نخستین بار ساعت ۶:۵۰ صبح سه‌شنبه، خبر تعطیلی مدارس شیراز و برخی دیگر از مناطق استان فارس را منتشر کرد.

شمار قابل توجهی از دانش آموزان شیرازی سه‌شنبه بی اطلاع از تعطیلی آموزش حضوری در نوبت صبح همراه با سرویس مدرسه یا اعضای خانواده خود راهی مدرسه شدند اما با درهای بسته مواجه گردیدند.

برخی اولیای دانش آموزان گفتند که راننده سرویس مدرسه بی اطلاع از این که مدرسه تعطیل است، دانش آموزان را در محل آموزشگاه پیاده کرده و آنها را رها کرده است.

بدین ترتیب، شماری از دانش آموزان مدارس که با سرویس به آموزشگاه محل تحصیل خود می روند، برای ساعتی زیر باران ماندند.

در نتیجه پیگیری ها در خصوص علت تأخیر تعطیلی نوبت صبح مدارس، مشخص شد که این تصمیم صبح سه‌شنبه از سوی ستاد مدیریت بحران استان به اداره کل آموزش و پرورش اعلام شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس در این باره گفت:‌ صبح سه‌شنبه در مقطعی که احساس کردیم بارندگی شدت پیدا می کند، موضوع تعطیلی مدارس را ساعت هفت صبح از رادیو اعلام کردیم.

خلیل عبدالهی افزود: برخی خانواده ها و متولیان آموزش و پرورش از این اطلاعیه با خبر شدند اما متأسفانه بعضی از خانواده ها متوجه نشدند و بچه ها را راهی مدرسه کردند که این مشکل در شیراز بیشتر بود و در چند شهر دیگر که نوبت صبح مدارس تعطیل شد، این مشکل به این شکل وجود نداشت.

بنا بر اعلام اداره کل مدیریت بحران استانداری فارس، مدارس شیراز در نوبت بعدازظهر سه شنبه ۲۰ دی ماه برقرار است.

ساعت آغاز به کار نوبت صبح مدارس در شیراز، ۷:۳۰ صبح است.